Toon hier je bureaublad

Abraham54

Administrator
Medewerker
Hoe goed jouw Gnome lijkt - het tool bevat allerlei bestanden uit het verleden.
Dat is één van de redenen waarom KDE lichter draait dan Gnome.

Maar goed, een ieder heeft zijn voorkeuren en ik blijf bij Mint.
Ga de komende tijd wel nogmaals Cent OS uitproberen als ik mijn oudere T530 weer aan de praat krijg.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Het Amerikaanse Cent OS schotelt je wel een EULA voor waar je mee akkoord moet gaan en het is uiterst karig met software.
Al snel had ik verwijderd: voor thuisgebruikers niet interessant.

KDE (Plasma) heb ik gisteren nog in Kubuntu 18.04 getest (voor de zoveelste keer heel positief een poging gedaan).
Het lukt me niet om het als een intuïtieve / gebruiksvriendelijke desktopomgeving te ervaren.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Ja hoor, al jaren gebruik ik die methode (zal ook nooit veranderen).
Geen klikken maar tikken met één of twee vingers.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Het ISO kwam op mijn pad via het Ubuntu forum. In VMware is het snel geïnstalleerd.
Ik was benieuwd of er de mogelijkheid was voor een minimale installatie (als bij Ubuntu 18.04): en dat is niet het geval.
In Mint 19 is Gdebi aanwezig maar werkt niet voor .deb applicaties (hetzelfde als bij Ubuntu 18.04).
In Ubuntu 18.04 kan Gnome Software (Center) dat wel. In Mint dus ook maar geïnstalleerd.

Abraham54

Administrator
Medewerker
Linux Mint behoort al tijden tot de meest stabiele Linux distro's.
Maar - erg leuk dat je ons op de hoogte houd.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Toch blijft het vreemd dat Cinnamon de enige desktopomgeving is waarbij ik dit al jaren ervaar.
Het maakt niet uit of het als host of virtueel gebruikt wordt:

EvC

Nieuwsgierig Aagje
De wereld op z'n kop?

Drukke wallpapers vervelen me gauw. 2D achtergrondjes gun ik af en toe een kans: vooral als het suggestief is: