• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Toon hier jouw Ookla Speedtest resultaat

Ik zou het niet weten, de 'upgrade' is zonder enige mededeling gekomen. Ik heb ooit een UPC aansluiting genomen met 10 down en 1 up, en dat is veranderd in Ziggo, en stijgt stijgt over de jaren zonder enige communicatie tussen mij en wie dan ook de kabel exploiteert.

Maar het is wel duidelijk een rond getal, 40 en 5, dus kan ik dan niet aannemen dat dat klopt ? Ron adviseerde ook nog een totale reset van de modem/router (Arris connectbox TG2492LG-ZG), maar daar begin ik even niet aan.
 
Hoi, als je een gewone telefoon ook hebt aangesloten, bel je gratis met Ziggo via nummer 1200 en dan kies je internet in het menu en leg je jouw probleem voor, dat je maar 40 Mbps snelheid hebt in plaats van 75 MBPS.

Ik zit met Manjaro gewoon op iets meer dan 75 Mbps.
 
Hoi, als je een gewone telefoon ook hebt aangesloten, bel je gratis met Ziggo via nummer 1200 en dan kies je internet in het menu en leg je jouw probleem voor, dat je maar 40 Mbps snelheid hebt in plaats van 75 MBPS.

Ik zit met Manjaro gewoon op iets meer dan 75 Mbps.
De 75 Mbps is alleen voor kabel gegarandeerd.
Dus mocht Erik dit met wifi halen, heeft bellen geen zin.
 
Maar het is wel duidelijk een rond getal, 40 en 5, dus kan ik dan niet aannemen dat dat klopt ? Ron adviseerde ook nog een totale reset van de modem/router (Arris connectbox TG2492LG-ZG), maar daar begin ik even niet aan.
Ik denk dat jij toch 75/10 hoort te hebben.
Maar daar kom je achter door in te loggen op mijn Ziggo en dan te kijken onder abonnementen.
 
Juist Arie, dat gevecht heb ik zojuist gehad, om Mijn Ziggo in te komen. Dat was een drie kwartier vloeken, want vodafone daar heb ik niks mee, maar die bleef maar zijn schermen brengen, en die aanvaardde dus mijn gegevens niet. Wachtwoord gereset.

Het is gecompliceerd simpel; de 40 down en 5 up klopt. Die staan ook vermeld in mijn gegevens bij Ziggo. Dat is het Basic pakket, maar daarmee wordt niet (meer) geadverteerd, de kleinst is nu het Start pakket. Dat heeft te maken met mijn pakket bij het voormalige UPC. Die kwam steeds met schreeuwerige acties van 'Gratis hogere snelheid, klik hier...". Maar aan het eind van het jaar verhoogden ze wel de prijs onder het mom van 'normale prijsverhoging, alles wordt tenslotte duurder.' Daar heb ik toen een stokje voor gestoken, en de verhogingen geweigerd, en de prijsverhogingen geweigerd, als weet ik niet meer exact hoe dat ging. Maar het kwam er op neer dat ik een nogal individueel contract had, en toen dat overging naar Ziggo werd daar de naam 'Basic' aan geplakt. Maar bij de Ziggo producten was het niet te vinden, een nieuwe klant kon dus dit pakket niet meer aanvragen.
En zo zit ik dus met een Ziggo Basic pakket, 40 down, 5 up, en lekker nog wat goedkoper dan het laagste Start pakket. Het is voor mij niet interessant om naar Start te gaan.
 
De 75 Mbps is alleen voor kabel gegarandeerd.
Dus mocht Erik dit met wifi halen, heeft bellen geen zin.
PC bekabeld, WiFi voor de smartphone.
 
@erikdenhouter,

Dat is een duidelijke uitleg hoe het in elkaar zit. 😀
 
Mooi resultaat met een Ziggo verbinding:

2021-05-15 21_15_46-Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test.png
 
Ik ben tevreden.
Gemeten met Opera in Majaro, Firefox gaf een hogere ping en een lagere snelheid.
 
@erikdenhouter,

Dat is een duidelijke uitleg hoe het in elkaar zit. 😀
Dan wordt het je misschien allemaal nog duidelijker, dit ontving ik vandaag van Ziggo:

"De tarieven veranderen per 1 juli 2021. Daarmee kunnen we verder investeren in ons netwerk, de betrouwbaarheid van uw verbinding en nog meer kijkplezier. Zodat u ongestoord met z’n allen online kunt. Vandaag, morgen en in de toekomst.​
Ander maandbedrag
Dat betekent dat het maandbedrag van uw abonnement 2,50 euro omhoog gaat."​

Nogmaals eerst de snelheid gratis verhogen, en dezelfde maand nog het tarief, maar dat niet grateloos.
 
Dat soort dingen gaat altijd samen.
Ik ben wel blij met de snelheid verhoging, want dan krijg je er nog tenminste iets voor terug.
 
Ziggo komt met abonnementen die alleen internet hebben. Voor sommige mensen die alleen on demand tv kijken kan dat interessant zijn.
 
Per in juli wordt mijn abo bij Ziggo € 1,50 duurder; dat stond in een mail van Ziggo.
Vind ik netjes.
 
Van Ziggo een nieuwe splitter voor de AOP en een kabel voor naar de Connectbox gekregen en het gaat toch wat sneller en stabieler.

large
 
Dat soort dingen gaat altijd samen.
Ik ben wel blij met de snelheid verhoging, want dan krijg je er nog tenminste iets voor terug.
Ja, je krijgt er wat voor terug, en als elk greintje zelf respect je toch al ontbreekt, dan kan het je inderdaad verder ook niks kosten. Voor mij (en niemand minder) ligt dit toch net even wat anders, ja om de nocht wel. Als jij geen snellere verbinding wil (ik bemoei me er dus gewoon maar even mee ) en verder nergens iets bent overeengekomen (al zal er wel iets in het contract staan misschien, dan zou toch wat anders kunnen liggen*) aangaande automatische verhogingen van snelheden en kosten, zit daar in mijn ogen toch iets heel controleer ziekelijks iets in, waar ten zeerste van weg zou zijn te blijven als je kunt, dat soort praktijken. De énige manier om dit soort dingen te doen, zou moeten zijn, eerst investeren in verbeteringen, dan die verbeteringen aanbieden tegen hogere kosten, dan mensen zelf in de gelegenheid laten of ze daarmee akkoord gaan of niet, als je het minste klein beetje achting voor je klanten nog hebben zou. Vanwege risico doen ze het waarschijnlijk zo niet. Maar in mijn ogen is dit uiterst smerige manier van doen, mensen zo voor het blok zetten en je karretje spannen voor je eigen progressie, voorspoed, agenda, ontwikkeling, of hoe je het maar noemen wil (onder mom van, 'zij zijn er toch ook bij gebaat'' of "win/win" , als mijn eigen zegje in zoiets me wordt ontnomen, waar het jezelf dus wel aangaat, ik schop er tegen.........hard (figuurlijk gesproken hè)).

* Maar dan zal je nog bij gebrek aan wat redelijkers akkoord moeten gaan , dus tja (?).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
... aangaande automatische verhogingen van snelheden en kosten, zit daar in mijn ogen toch iets heel controleer ziekelijks iets in, waar ten zeerste van weg zou zijn te blijven als je kunt, dat soort praktijken.
....in mijn ogen is dit uiterst smerige manier van doen, mensen zo voor het blok zetten en je karretje spannen voor je eigen progressie, voorspoed, agenda, ontwikkeling, of hoe je het maar noemen wil...
Hard gezegd, maar ook de kern van mijn bezwaar. De kern zit vooral in het feit dat de oude situatie je beviel.

Meer verborgen bestaan er zo veel van dit soort mechanismes. Ik wilde heel af en toe wel eens een appje naar een NPO radio studio sturen via de PC. Maar de nieuwste NPO radiospeler voor de PC browser heeft plots geen app mogelijkheid meer. Mail gestuurd of dat een fout was, "Nee, hij gaat voor alle zenders verdwijnen uit de speler, download maar een app voor op je telefoon, voor elk station een aparte". Hou ik helemaal niet van, maar toch laten overhalen.... Krijg ik de mededeling dat mijn android versie niet meer ondersteund wordt, "Koop maar een nieuwe telefoon".

Uit frustratie hier een reclame voor de concurrent 🤣
 
Gaat nog steeds goed hier...

12145600795.png
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan