• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tornado timelapse Canada

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Beangstigend, zo'n tornado!
En ik maar denken dat het hier eergisteren zo hard woei, met windstoten tot 90 km/u. Stelt natuurlijk helemaal niks voor vergeleken met een tornado.
Wel waren er een paar flinke takken afgebroken van de ceder die op mijn plaatsje staat. Eén van die takken was bij de buren beland, gelukkig zonder verdere schade aan te richten. Toen ik die tak ophaalde zag ik dat er een kauw verstrikt was geraakt in het net dat de buurman over zijn kersenbomen had gespannen.
Het kostte me nog heel wat tijd om de kauw te bevrijden. Ik brak er een schaar op en moest een tweede schaar halen. Het net zat strak om zijn hals gedraaid. Draadje voor draadje doorgeknipt totdat het dier bevrijd was. Als dank pikte de kauw in mijn vinger. Zo, dat beest kon hard pikken, zeg! Ik had bijna een bloedtransfusie nodig...
De kauw was duidelijk uitgeput door alle commotie, maar na een paar minuten vloog hij toch weg.
Die buren zijn nu op vakantie. Ik denk dat ik het net helemaal weghaal bij die kersenbomen. Wat een flauwekul om kersen te gaan beschermen met een net, terwijl je die kersen toch niet zelf op kunt eten, omdat je op vakantie bent.
Als ze terugkomen kan ik altijd zeggen dat het net door de harde wind is weggewaaid.

Volgens mij heb ik hier zelf nog schuld aan. Heel vroeger teelde ik zelf aardbeien in mijn tuin. Wanneer die bijna rijp waren, spande ik er een net overheen om ze te beschermen tegen de vogels. Daar ben ik mee opgehouden, toen ik op een dag een dode merel vond in dat net. Dat beest was ook verstrikt geraakt en had het niet overleefd. Ik meen dat ik toen mijn netten aan de buurman heb gegeven. Nu zie je wat daarvan komt.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan