• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost TP-Link Archer T9UH - Wifi-adapter usb 3.0 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Ik heb sinds kort een TP-Link Archer T9UH - Wifi-adapter en deze is geschikt voor usb 3.0.
Erg mooi dingetje deze bestaat uit een docking station en de wifi adapter.
Het volgende is er aan de hand.
Als ik de kabel van het docking station met de adapter er natuurlijk in in een usb 3.0 steek heeft ie maar een paar seconde verbinding en dan niets meer.
Als ik enkel de adapter in de usb 3.0 steek dus zonder het docking station blijft ie wel verbinding houden.
Met usb 2.0 werkt ie wel zonder problemen.
Ligt dit nu aan de wifi adapter of is er iets mis met mijn usb 3.0 op mijn pc?
Ik hoor het graag.
 
Ik weet niet wat dat docking station voor een meerwaarde heeft.

In je Apparaatbeheer kan je onder de tak 'USB Controllers' de USB Hoofdhub vinden. Rechtsklik daarop, en bij de 'Eigenschappen - tab Energiebeheer' even proberen of het vinkje weghalen daar voor 'De PC mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' een oplossing is.

Kijk eventueel bij Netwerkadapters of elders of daar het docking station misschien als apart apparaat staat, en probeer dan hetzelfde.
 
Dank je wel voor de tip.
Helaas werkt dit niet .
De meerwaarde van het docking station is dat de adapter anders niet in een usb poort past.
De adapter is te breed en de poorten er naast zijn al bezet.
 
Mis merk en type notebook.
Hoe staat de energieinstelling voor die USB 3.0 poort/hub?
 
Dan zou je denken dat dat docking station defect is. Maar toch . . . werkt het wel voor een paar seconden. De orientatie van de stick is misschien anders geworden (horizontaal in de laptop, verticaal in dock), en dat zorgt voor slechte verbinding ? Gek idee misschien.
 
@Lange Pier
Het gaat om een packard bell desktop imedia I6603 NL
En bij energieinstelling voor usb 3,0 heb ik het vinkje om energie te besparen weg gehaald.

@erikdenhouter
Het vreemde is dat ie zonder probleem werkt met usb 2.0.
Of dat ie nu rechtstreeks in de pc zit of via het docking station , dit geeft beide geen problemen.
Zelfs call of duty online doet het goed.
Ik vind het gewoon raar dat een usb 3.0 apparaatje niet correct werkt in een usb 3.0 poort .
En als ik kijk bij apparaatbeheer - usb-hoofdhub (usb 3.0) zie ik oof geen uitroepteken .
Dus ga ik er van uit dat mijn driver in orde is.
 
Het apparaat zelf heeft misschien ook nog een energiebeheer om hem uit te schakelen voor energiebesparing, dus onder Netwerkadapters.
 
Kan niet vinden welke merk USB 3.0 adapter er wordt gebruikt, de Speccy weblink zou handig zijn om de goede driver te zoeken, voor USB 2.0 heeft Windows een driver, voor USB 3.0 niet, die haal je bij de chip bakker.
 
@erikdenhouter
Ook daar is het energie besparen uitgevinkt

@Lange Pier
Daar zal ik dit weekend naar kijken.
Kan ik die dan hier posten?
 
@Lange Pier .

Ik heb speccy op de pc staan.
Maar ik zie even niet waar ik usb 3.0 kan vinden.
 
Komt dan niet mijn serial nummer in beeld?
 
Hmm, Packard Bell is schijnbaar gestopt met de ondersteuning, niet te vinden daar.
Dus maar gezocht bij Etron, de fabrikant van de USB 3 controller, daar wel een driver gevonden, maar die werkt in slechts twee van de drie gevallen en Speccy geeft niet precies aan welke jij hebt.
(let op, directe download link)
Of die werkt, geen idee, het is nogal een probleem geval.
Etron of volgens Packard Bell, Renasas, is overgenomen door Intel, die hadden wel een firmware update, maar die is nu niet meer terug te vinden.
Zou je eens willen kijken in je apparaatbeheer en dan bij de eigenschappen van de USB 3 controller, dan het tabblad 'details' en daar in het drop down menu voor 'hardware id's' kiezen, dan zie je daar iets van:
PCI\VEN_8086&DEV_9CB1&SUBSYS_00011179&REV_03
staan, geef die hier even door, dan is precies de fabrikant, model en versie nummer van de controller te achterhalen
 
Hmm, Packard Bell is schijnbaar gestopt met de ondersteuning, niet te vinden daar.
Dus maar gezocht bij Etron, de fabrikant van de USB 3 controller, daar wel een driver gevonden, maar die werkt in slechts twee van de drie gevallen en Speccy geeft niet precies aan welke jij hebt.
(let op, directe download link)
Of die werkt, geen idee, het is nogal een probleem geval.
Etron of volgens Packard Bell, Renasas, is overgenomen door Intel, die hadden wel een firmware update, maar die is nu niet meer terug te vinden.
Zou je eens willen kijken in je apparaatbeheer en dan bij de eigenschappen van de USB 3 controller, dan het tabblad 'details' en daar in het drop down menu voor 'hardware id's' kiezen, dan zie je daar iets van:
PCI\VEN_8086&DEV_9CB1&SUBSYS_00011179&REV_03
staan, geef die hier even door, dan is precies de fabrikant, model en versie nummer van de controller te achterhalen
USB\ROOT_HUB30&VID1B6F&PID7023&REV0001

dit staat er.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan