• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost TP-Link powerline adapter problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickwetering

Nieuw lid
Lid geworden
18 jan 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Beste lezers,

Sinds gisteren heb ik een nieuw modem ontvangen van Ziggo (TG2492LG-ZG) omdat mijn oude modem (Ubee EVW321B) zeer verouderd bleek te zijn.
Sinds de wissel van modem werkt mijn powerline adapter (TL-WPA4220) niet meer..
Volgens de mensen van Ziggo zat het probleem in het IP-adres dat hij toegekend krijgt, dit is elke keer 169.254.72.88 of iets dat hier op lijkt.
Vandaag is er een monteur langs geweest maar die gaf het al snel op omdat de TP-Link niet van Ziggo afkomstig is.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Factory reset
- Firmware update
- Ander IP adres toewijzen op de site van de powerline (deze gaat elke keer vanzelf terug naar 169.254.xxx.xxx

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is? Zonder dat ik bij Ziggo een nieuwe hoef aan te schaffen van 60 euro volgens de monteur van Ziggo.

Met vriendelijke groet,
Rick
 
ik denk dat je het te ver gaat zoeken ..druk eens de wps toets op je modem/router in ..deze gaat vervolgens conecteren met de powerline
ik bedoel dus geen reset van de modem/router.
 
Dat had ik wel geprobeerd, maar leek ook niet te helpen.
Ik kan wel verbinden met de TP-Link alleen ik heb geen internet toegang.
Ik zal nu voor de zekerheid nogmaals de WPS knop proberen!
 
Nou, dan zal ik het de eerste keer wel niet goed gedaan hebben want hij doet het!
Dank voor de snelle reactie :)!
 
was het leven maar zo simpel ...
graag gedaan ..
*straf dat de technieker daar zelfs niet aangedacht heeft , blijkbaar willen ze je enkel maar helpen als deze van henzelf was geweest !
 
Fijn dat het weer werkt, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan