• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

TPM 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

DASSENBURG

Nieuw lid
Lid geworden
2 nov 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Hoi allemaal! Tot mijn grote verrassing geeft het windows update center van mijn best wel sneue laptopje aan dat hij kan upgraden naar W11. Hartstikke leuk, maar op deze windows 11 blog en op de site van Microsoft zelf staat dat TPM 2.0 aan moet staan, maar dit is geen eens mogelijk bij mijn laptop (naar mijn weten, oude laptop, en kan niks vinden in BIOS). Kan ik gewoon veilig updaten? Doen alle features het dan wel? Of lijkt dit een bug te zijn? Ik weet het in ieder geval niet, hopelijk kan iemand het wat duidelijker voor deze digibeet maken.
 
Zonder TPM 2.0 kun je inderdaad zonder tweaks niet naar Windows 11 updaten. Uiteraard is dit wel te omzeilen. Google is je vriend in deze.

Er zijn wel functies die niet werken omdat je geen TPM 2.0 chip hebt. Hou dat in je achterhoofd.
 
Zonder TPM 2.0 kun je inderdaad zonder tweaks niet naar Windows 11 updaten. Uiteraard is dit wel te omzeilen. Google is je vriend in deze.

Er zijn wel functies die niet werken omdat je geen TPM 2.0 chip hebt. Hou dat in je achterhoofd.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga eens zoeken!
 
Heb jij een Lenovo laptop? Merk/type?
 
Zoals ik reeds dacht. Lenovo heeft een wereldwijde deal met Microsoft dat ze wel de "oudere" toestellen mogen/kunnen upgraden naar Windows 11 zonder registertweaks. Dus zal die wel automatisch worden aangeboden op jouw laptop en kan je die zonder problemen/tpm perfect installeren. Succes en geduld
 
Zoals ik reeds dacht. Lenovo heeft een wereldwijde deal met Microsoft dat ze wel de "oudere" toestellen mogen/kunnen upgraden naar Windows 11 zonder registertweaks. Dus zal die wel automatisch worden aangeboden op jouw laptop en kan je die zonder problemen/tpm perfect installeren. Succes en geduld
Ah wat tof! Bedankt, dat maakt het een stuk duidelijker!
 
Zoals ik reeds dacht. Lenovo heeft een wereldwijde deal met Microsoft dat ze wel de "oudere" toestellen mogen/kunnen upgraden naar Windows 11 zonder registertweaks. Dus zal die wel automatisch worden aangeboden op jouw laptop en kan je die zonder problemen/tpm perfect installeren. Succes en geduld
Waar heb je dit vandaan, dat er een deal is klopt die is er al jaren: https://tweakers.net/nieuws/42095/lenovo-sluit-windows-deal-met-microsoft.html

Maar dat hierdoor oudere pc's van Lenovo zonder de nieuwe eisen Windows 11 krijgen is zeer apart bijna onmogelijk.

Want zelfs de oude "Surface laptops" Microsoft zelf komen zonder die nieuwe eisen van Hardware niet in aanmerking voor Windows 11.

Ik heb een Surface laptop en zou dit toch graag willen weten want dan ga ik hiermee toch eens Microsoft aanschrijven.
Daarom de vraag waar heb je dit gelezen.
 
Het gaat over oudere types dan de 8xxx-reeks maar uiteraard komt niet alles in aanmerking. Het is zoals TS hier, wanneer je in aanmerking komt, krijg je de melding in windows update. De juiste lijst vind je HIER. Info komt van een vriend invoerder van Lenovo.
 
@artstudiog bedankt voor je info.

@DASSENBURG zou je het volgende eens voor mij willen doen, ik ben benieuwd naar jou hardware:

Download
51a7338bd0e00-Speccy_logo.png
Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
 
Ik heb TPM 2.0, echter mijn CPU (i7-7700) voldoed niet aan de eis.
Toch heb ik Windows 11 kunnen installeren. Zie mijn link op andere items.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan