• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

TPM en processor-versie test omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Nieuw lid
Lid geworden
31 aug 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
1630408710994.png
Ik update vanaf updatecenter. Hoe kan ik dit omzeilen?



Even voorstellen. Ik ben Rudi. Ik heb windows versies testen als een van mijn hobby's.
 
 
Hier wordt het beschreven:

Ik heb met een aangepaste versie van het dll bestand:
appraiserres.dll gewerkt welke in de map sources geplaatst moet worden. En mijn computer draait nu met Windows 11 in Dual boot.
zie: How To Replace appraiserres.dll in Windows 11 Setup
 
1630491824084.png
Hoe los ik deze op?
 
Antivirus kan het probleem zijn. Schakel die eens uit.

En je bent met een beta versie van Windows bezig. Af en toe een zoekslag maken met bijvoorbeeld Google kan dus geen kwaad.
 
Geen idee of dit werkt of niet, er worden meerdere oplossingen aangedragen.


Ook lees ik elders dat het te maken kan hebben, met te weinig vrije schijfruimte.

En hier worden ook allerlei oplossingen aangedragen:

Ik vrees dat het een kwestie van proberen zal zijn, en als je dat niet ziet zitten gewoon bij Windows 10 blijven, wat nog een aantal jaar ondersteund wordt.
 
Ben het met Roxmarie eens.
Om w11 te testen heb ik een oude shuttle DS81 gebruikt met een I3 -4330 processor
Het besturingssysteem heb ik van internet gehaald met de bijbehorende tool om het probleem te omzeilen.
Werkt goed
Ik zie het niet zitten om op mijn game pc en 'werk pc te experimenteren
 
Ik heb een I7 processor en redelijk modern moederbord, maar geen TPM en mijn processor is net te oud. Volgens mij 7de generatie.
Ik ben dan ook niet van plan om een nieuwe processor met bijbehorend moederbord te kopen.
Gelukkig kun je Windows 11 downloaden die deze twee problemen omzeild. Zelfs met activatie en mogenlijkheid om te updaten.
Een nieuwe processor betekent meestal ook een nieuw moederbord, omdat een nieuwe processor daar dan weer net niet inpast
 
Het schijnt dat microsoft ervoor wil zorgen dat de computers die niet geschikt zijn, niet meer update. Mijn laptop echt een oud beestje had vandaag nog wel een update voor windows 11, defender via de updates binnengehaald.
 
Het schijnt dat microsoft ervoor wil zorgen dat de computers die niet geschikt zijn, niet meer update. Mijn laptop echt een oud beestje had vandaag nog wel een update voor windows 11, defender via de updates binnengehaald.
En juist die melding is de reden dat ik mijn vrouw haar laptop nog niet upgrade. Daar zit een 7e generatie i5 in die volgens de tool niet geschikt is. Verder is de laptop wel geschikt en ik zou hem kunnen updaten, maar wil wel de updates ontvangen. Als er meer bekend is over de updates met oudere processors dan ga ik deze ook updaten.
 
Het schijnt dat microsoft ervoor wil zorgen dat de computers die niet geschikt zijn, niet meer update. Mijn laptop echt een oud beestje had vandaag nog wel een update voor windows 11, defender via de updates binnengehaald.
men zal voor 100% de Windows defender definities verkrijgen ..
het zijn eerder de versie updates die al dan niet gaan door komen tot het verkrijgen van een volgende build die achter zullen blijven op systemen die eigelijk niet in aanmerking komen voor de Windows 11 .
 
Gisteren, Win11 op oudere pc geïnstalleerd, ga dit dus opvolgen of er systeemupdates kunnen uitgevoerd worden.
 
Gisteren, Win11 op oudere pc geïnstalleerd, ga dit dus opvolgen of er systeemupdates kunnen uitgevoerd worden.
Morgen is het de tweede dinsdag van de maand, dus beveiligings updates. Kun je gelijk testen of jij ze krijgt.
 
Als inmiddels geen 20 meer zijnde computerbezitter, maar een computerliefhebber vanaf de MSX2 van Philips medio jaren '80, heb ik de afgelopen 35 (!!!) jaren de diverse nieuwe Windows en de topics daaromtrent "voorbij" zien komen.

Inmiddels heb ik mij zo links en rechts wat 'ingelezen' over Windows 11. Hét probleem is niet zozeer het feit dat de I7's W11 niet zouden kunnen draaien, maar Microsoft voert sinds enkele jaren een redelijk 'zwaar' beveiligingsbeleid en omtrent alles wat ik tot nu over W11 heb gelezen wringt dáár nu een beetje de schoen.

Microsoft kan nu niet garanderen dat met de toekomstige beschikbare updates voor Win11 de veiligheid ook op het hoge niveau gehandhaafd kan worden zoals dat nu gegarandeerd kan worden.

Dát nu is precies één van de redenen dat een aantal (toch nog wel redelijk jonge) processors, door MS niet geschikt wordt bevonden voor Windows 11.

IMHO tot zover een redelijk objectief verhaal.

Subjectief : waarom in vredesnaam moet je nú persé over willen naar Win 11 als Win 10 prima draait? Maak je daar pas in 2025 druk over als Microsoft stopt met ondersteuning voor Win10.

Samengevat? Wees gewoon gelukkig met je huidige Windows 10 en laat Win 11 als 'hebbedingetje' even aan je voorbijgaan totdat je een nieuwe machine koopt.

Je met VLC af te spelen filmpjes, Word, Excel, Powerpoint, Access en verzin het maar welke huidige in omloop zijnde programma's, gaan écht niet van vandaag op morgen door Win11 beter / sneller / mooier / anders draaien.

Beste historische voorbeeld was misschien wel Windows ME. Toen dat uitkwam moest ook iedereen opeens ME hebben. Ik geloof dat er na de initiële Win95, geen slechtere versie dan Windows ME is gemaakt door Microsoft, want laten we eerlijk zijn : t.o.v. Windows 3.11 was Win95 natuurlijk spectaculair, maar het was zo stabiel als een druppel kwikzilver. Win98 was juist weer een hele goede en stabiele Windows en daarna ME......................... zucht.
Daarmee beweer ik niet dat Win11 slecht zou zijn, (ik heb er nadrukkelijk geen tierelier verstand van) maar als je nu een prima Win 10 hebt, berust en geniet en ga eens over een jaar of twee nadenken over Win11.

Moraal? Kijk even de kat uit de boom en wanneer in de loop van de komende 12 maanden de 'verhalen' omtrent beveiling etc. etc. van Win11 mee blijken te vallen voor mensen die NU een machine hebben die niet voldoet, dan is het toch vroeg genoeg om met je huidige machine naar 11 over te stappen?
 
Laatst bewerkt:
Ben ook niet van plan om direct over de stappen op mijn desktop die ik dagelijks gebruik, maar probeer ook graag de nieuwe zaken eens uit, zoals velen hier op het forum.
 
Ja en een van mijn ervaringen is dat dát nu juist één van de oorzaken is dat forums als NCF, Helpmij, Computeridee, Piepcomputer en noem ze allemaal maar op, de afgelopen decennia zoveel 'aanloop' hadden en nog steeds hebben, ic. uitproberen, uitproberen, uitproberen en als het dan spaak loopt............. tja, dan stellen we de vraag op een van de computerforums, hopende dat 'men' mijn computerprobleem oplost. Da's niet erg, sterker nog, da's juist aan te bevelen, daar leren we alleen maar van, maar er zijn zóveel mensen die de dingetjes uitproberen op hun 'main'computer.

Ik vroeg en vraag mij daarom zeer vaak af waarom mensen al die try-outs niet op een reserve machine proberen en / of een virtuele disk. Je kan op beide manier dan tot in het oneindige aanklooien zonder dat het verstrekkende gevolgen heeft voor je 'hoofdcomputer'.

Kijk voor de grap eens naar mijn handtekening. Enig idee waarom ik die zo heb gemaakt? Ik werd er de afgelopen 35 jaar echt 'simpel' van dat mensen uithuilden op computerforums over hun verloren gegane foto's van dierbaren en andere onvergetelijke gebeurtenissen na een fatale computercrash.

Wat zou hen ervan hebben weerhouden om de computer zo nu en dan eens aan een externe hdd te hangen (of bestanden naar een Cloud te sturen) en kopietjes te maken van die dierbare herinneringen? Niets toch, maar lekker eigenwijs zijn en vertrouwen op de computer die nooit kapot gaat en geen kopietjes maken van belangrijke persoonlijke bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd vind ik het niet aan te raden om leden met een niet compatible pc toch middelen te bezorgen om win 11 te installeren.
Dit is om moeilijkheden vragen. Hierdoor zie ik verschillende leden later om ondersteuning vragen omdat er iets mislopen is.
 
Ja, da's ongeveer in 2 zinnen gezegd wat ik ook met mijn 2 verhalen wilde communiceren, maaaaaaaaaaar;

er is (bijna) een nieuwe Windows en die zal en moet ik hebbe, hebbe, hebbe, want anders ben ik niet meer gelukkig. ;-)
 
Ja, da's ongeveer in 2 zinnen gezegd wat ik ook met mijn 2 verhalen wilde communiceren, maaaaaaaaaaar;
Ik ben nu eenmaal een man van weinig woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan