• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

TPM en processor-versie test omzeilen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had nog de (wellicht ijdele) hoop met wat meer woorden de grote massa eens te proberen Win11 op machines die er eigenlijk niet voor gemaakt zijn, te ontraden.

Maar, als je wat dieper in de vele berichten van 11 duikt dan zou het ook zomaar kunnen dat Microsoft de 7de generatie alsog groen licht gaat geven. Ik begrijp dat ze uitputtend aan het testen zijn omdat er natuurlijk vele (tien / honderd?) duizenden machines de afgelopen 4 tot 6 jaren zijn gekocht die alle in principe niet Win11 gereed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog de (wellicht ijdele) hoop met wat meer woorden de grote massa eens te proberen Win11 op machines die er eigenlijk niet voor gemaakt zijn, te ontraden.
Zeker,dat strekt jou to eer.
Dit is echter dezelfde vraag als driver updaters, gratis virus scanners en cleaners, dit is onkruid die je toch niet kan vernietigen.
Gewoon wachten totdat de zooi in de soep loopt en dan antwoorden op de vraag,de zooi is in de soep gelopen en ik heb geen back-up,HELP. (meestal te laat omdat het kalf al verdronken is )
Ik heb bewondering voor Lange Pier,die blijft het maar herhalen en geeft de moed niet op.
Oops, ik heb veel geschreven voor mijn doen.
 
Bij mij zal mijn hoofd systeem Windows 10 blijven, Windows 11 is puur voor de fun en staat op een andere disk, en dus op de laptop en die gebruik ik sporadisch.
En als het moet gaat hij terug naar Windows 10, daar zit ik echt niet mee.
 
Ik wacht nog steeds met spanning op het aanbieden van Windows 11, want ik ga het niet forceren :)
 
Ik sluit me aan bij Roxmarie, heb al 30 jaar een computer, al verschillende cursussen gevolgd, en ben op een leeftijd gekomen dat alles mag, maar niks moet, heb hier al veel bijgeleerd, en als er iets nieuws uitkomt dan experimenteer ik graag, doe dit altijd op een pc die ik eigenlijk alleen gebruik om nieuwe zaken uit te proberen, en ja dit is er eentje van de windows 7 generatie, dus al meer dan 10 jaar oud.
Sommige ergeren zich er aan dat hier mensen komen die niks van een computer kennen, wel denk dat de meesten de toets weten zitten om hem aan te zetten en zelfs niet weten waar hun documenten staan, laat staan dat ze deze zouden op een externe schijf opslaan. Kom zelf uit een grote familie en moet soms te hulp schieten bij familieleden.
Eigenlijk zou iedereen toch tenminste een basiscursus moeten volgen om met een pc te werken, met de auto moet je toch ook leren rijden hé.
 
En toch ben ik het niet geheel met jullie eens. naar mijn idee heeft veiligheid niet zo zeer met het wel of niet ondersteunen van een processor te maken. Ik verwacht daarom ook dat Microsoft binnenkort een hele batterij aan processoren zal toevoegen die wel worden ondersteund.
 
We gaan het beleven.
Ik twijfel er niet aan dat de Microsoftsoep wellicht ietsjepietsje minder heet zal zijn, dan vooraf opgediend.
Daarnaast ben ik blijf ik bij mijn mening dat je als computerbezitter momenteel nu geen iwab moet zijn en gewoon even de ontwikkelingen af moet wachten.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast schrijft fredjeh hierboven iets dat mij 'uit het hart is gegrepen', ic.

citaat :
"Sommige ergeren zich er aan dat hier mensen komen die niks van een computer kennen, wel denk dat de meesten de toets weten zitten om hem aan te zetten en zelfs niet weten waar hun documenten staan, laat staan dat ze deze zouden op een externe schijf opslaan."

Idd. ik behoor tot de categorie die er regelmatig best wel wat moeite mee heeft dat mensen, die van toeten noch blazen weten, tóch van alles en nog wat downloaden en installeren omdat hun dat door het een of andere popupje of 'vaag' mailtje wordt geadviseerd en vervolgens bij problemen op een computerforum komen 'uithuilen'.

Als je je nieuwe flatscreen TV uitpakt en moet gaan installeren op je Home Cinema Systeem of Soundbar, ga je dan allerlei knopjes indrukken of is het misschien handig om éérst even de handleiding te raadplegen?

Als je in het centrum van een grote stad loopt en de e.o.a. sjofel gekleed figuur schreeuwt je toe dat de aarde binnenkort vergaat en dat je NU een schuilkelder moet bouwen.......... gaan we dan met zijn allen naar de Gamma om materiaal te kopen om een schuilkelder te bouwen? (Oké, oké, de Praxis of Hubo mag óók)
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik van op de hoogte. Ik verwacht alleen dat Microsoft terug gaat komen op dit beleid.
 
men zal voor 100% de Windows defender definities verkrijgen ..
het zijn eerder de versie updates die al dan niet gaan door komen tot het verkrijgen van een volgende build die achter zullen blijven op systemen die eigelijk niet in aanmerking komen voor de Windows 11 .
effe hierop terug komen ... start men zelf het zoeken naar update's dan komen deze dus ook binnen ..
*ze komen dus niet vanzelf aankloppen op systemen welke eigenlijk niet geschikt bevonden werden !
op dit moment komen der hier 3 update's binnen ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 12 oktober 2021_19h07m06s_002_.jpg
 
Bangmakerij van Microsoft, na het omzetten van preview naar pro op een HP Elite 8300CMT werd het hier al gedaan.
En idd, wel zelf starten.
 
effe hierop terug komen ... start men zelf het zoeken naar update's dan komen deze dus ook binnen ..
*ze komen dus niet vanzelf aankloppen op systemen welke eigenlijk niet geschikt bevonden werden !
op dit moment komen der hier 3 update's binnen ..
Bekijk bijlage 14303
Ik heb hier wel een compleet valide systeem (volgens Microsoft), maar geen updates gehad :(
 
Ik heb hier wel een compleet valide systeem (volgens Microsoft), maar geen updates gehad :(
Ook niet als je handmatig zoekt?
Normaal kun je dat de tweede dinsdag van de maand na 19:00 doen.
 
Ook niet als je handmatig zoekt?
Normaal kun je dat de tweede dinsdag van de maand na 19:00 doen.
Nee, al heb ik gisteren doorgekregen dat mijn werk toch iets met de updates doet, terwijl ze eerst aangaven van niet. Ik wacht wel even tot ze intune verder hebben ingericht.
 
Wordt vermoedelijk zoals voorgaande grote updates gefaseerd worden aangeboden, zal ook wel met 21H2 gaan gebeuren, zelf starten/ophalen kan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan