• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

traaaaaaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

heukeloo

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
372
Waarderingsscore
0
De laatste week is mijn PC inclusief internet ontzettend traag geworden, PDF's willen niet openen; misschien heb ik teveel beveiliging geïnstalleerd of toch mallware??
 
Ik heb de door jou gestarte discussie verplaatst.
We gaan kijken wat er aan de hand is.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Dank weer voor je snelle reactie.
Hierbij de resultaten.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    53,8 KB · Weergaven: 5
  • FRST.txt
    67,6 KB · Weergaven: 2
Heb jij Avast gedeactiveerd om Windows Defender te kunnen gebruiken?

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    924 bytes · Weergaven: 2
Heb jij Avast gedeactiveerd om Windows Defender te kunnen gebruiken? Nee, in ieder geval niet bewust.

Verder liep FRST.exe vast; mogelijk omdat Avast nog actief was; daarom nog een keer gedaan; en daarom 2 logjes
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,2 KB · Weergaven: 3
  • Fixlog vastloper.txt
    3,1 KB · Weergaven: 2
Gebruik jij geen schoonmaker.
6,9 GB aan rommel is verwijderd - is Windows inmiddels sneller geworden?
 
Ik gebruik Avast Cleanup Premium.
Het systeem werkt al een stuk sneller.
 
Windows Loopt een maand achter wat betreft de beveiligings updates.
Java loopt er 3 achter.
Icloud van Apple loopt achter.
Dus misschien even goed om alle software na te lopen en bij te werken of te verwijderen.
 
Nu 3 weken verder en het systeem lijkt soms vast te zitten, pdf files openen niet, sommige excel files ook niet.
Het lijkt toch een systeemfout.
Wat zou hier nog aan te doen zijn?
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Er werden geen problemen aangetroffen.
Dit is wat er na de 2e keer scf /scannow op het scerm stond:

Windows PowerShell

Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.



Try the new cross-platform PowerShell Installing PowerShell - PowerShell



PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow



Beginning system scan. This process will take some time.



Beginning verification phase of system scan.

Verification 100% complete.



Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth



Deployment Image Servicing and Management tool

Version: 10.0.18362.1



Image Version: 10.0.18362.657



[==========================100.0%==========================] The restore operation completed successfully.

The operation completed successfully.

PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow



Beginning system scan. This process will take some time.



Beginning verification phase of system scan.

Verification 100% complete.



Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

PS C:\WINDOWS\system32>
 
Dat is dan mooi.

Ga naar Start en scrol naar de map Windows Systeembeheer en klik dan op Stations defragmenteren en optimaliseren en laat de defragmenteerder zijn werk doen.
Dat zal gezien de grootte van jouw HD wel enige tijd in beslag gaan nemen de eerste keer.
Laat het tool rustig ziin werk doen - er zijn meerdere optimaliseringsrondes.

Een tweede keer zal dan ook sneller gaan!
 
Klopt als een bus. 2e keer was zo klaar.
Maar nog steeds duurt het openen van programma's en vooral internet erg lang.
Openen van deze pagina duurde ruim 30 seconden.
Ook PDF's openen gewoon niet.
 
Wat gebruik jij om PDF's te openen?

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Ik heb altijd Acrobat Reader gebruikt, maar die opent vaak niet; in noodgevallen gebruik in nu Microsoft Edge;
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    53,5 KB · Weergaven: 1
  • FRST.txt
    106,6 KB · Weergaven: 1
Gebruik jij op enige wijze de meegeleverde tools van Dell in jouw computer?
 
Nee ik doe daar niets mee, zeker niet bewust, soms doet de computer dat automatisch.
 
Dan gaan we dat spul uitschakelen.

Als je een heel snelle PDF Reader wil hebben die geen veiligheidsproblemen heeft, dan is Sumatra PDF de oplossing.

Ik gebruik dat tool zelf al weer een negen jaar! Wat gaat de tijd toch snel....


Bij installie eerst op de Opties knop klikken en driie vinkjes zetten aleer je de installatie door laat gaan.
Dan wordt alles wat PDF is in jouw computer geassocieerd met Sumatra PDF.

 
Welke Dell Computer heb jij eigenlijk.
Want een SSD zal je computer laten vliegen vergeleken met een HD!

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    1 KB · Weergaven: 7
Inspiron Desktop 3668
7th Generation Intel(R) Core(TM) i5-7400 processor (6MB Cache, up to 3.50 GHz)
8GB (1X8GB) DDR4, 2400MHz; up to 32GB (additional memory sold separately)
3.5" 1TB 7200 rpm Hard Drive
Windows 10 Pro 64bit English, Dutch, French, German, Italian

Sumatra werkt inderdaad prima, bedankt voor de tip.

Nog steeds is er een probleem met openen van internet pagina's. Het lijkt nu wel iets sneller te gaan, maar
bijvoorbeeld de pagina
als ik dan op een situation report druk krijg ik een nieuw scherm dat leeg blijft terwijl op een andere computer of mobiel het rapport gewoon opent.
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,8 KB · Weergaven: 2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan