• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Traag internet op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
in netwerkbeheer gekeken vpn niet operationeel
Als je op dat moment geen internetmovements hebt, zou dat een hele logische kunnen zijn, maar zoals ik al schreef heb ik geen VPN.

Voor wat het waard is : ik heb bewust geen VPN omdat ik door Google research heb ontdekt dat een VPN hartstikke lek is voor (bijv.) overheidsinstellingen of hackers als ze je persé willen hebben. VPN is leuk voor de dag dagelijkse 'onzichtbaarheid' maar als een instantie of een privépersoon (hacker) jou wil 'hebben' dan is een VPN net zo bruikbaar / veilig als een roeiboot waarmee je van Rotterdam net New York roeit............

Daarom hier geen VPN.
 
Vergeet niet dat VPN's heel gebruikelijk zijn. Niet alleen privé maar ook voor mensen die thuiswerken.
 
Ik werk ook veel vanuit huis en een VPN heb ik niet. Wellicht wordt die middels de Citrix (waarop ik inlog) vanwege mijn werkgever gebruikt, dat weet ik niet.
 
Citrix wordt vooral veel gebruikt door de overheid en semi overheid. Bij mij op het werk gebruiken we een RDS gateway server. Ik zelf heb we de mogelijkheid van VPN voor het geval de servers eruit liggen.
 
Wat Citrix betreft , klopt, ik werk voor de overheid.

Daar (bij de IT mensen van de overheid) heb ik ook de 'wijsheid' vandaan dat een VPN redelijk nutteloos is als 'wij' je persé op willen sporen. Het kost iets meer moeite, maar de VPN users zijn ook (relatief simpel) op te sporen.

Tel daarbij op dat VPN je internetsnelheid theoretisch verlaagd en je kunt je afvragen of een VPN een echte en toegevoegde meerwaarde heeft.
Een VPN is hetzelfde als tandpasta, héél erg veel mensen denken dat het poetsen met tandpasta meerwaarde heeft, maar gewoon poetsen zonder tandpasta is net zo effectief. (bron : mijn tandarts :cool: )
 
Laatst bewerkt:
Eens wat betreft de VPN. Je kan wel echt anoniem over het internet gaan. Door middel van een TOR browser. Maar dan moet je in die browser ook weer nergens inloggen.
 
Klopt op zich waarschijnlijk wel maar de overheid houd zich niet bezig met simpele up/downloaders zoals bijvoorbeeld brein dat wel doet.
voor dat soort clubjes is een buitenlandse vpn een behoorlijke drempel.

Een echte cyber-crimineel zal om te beginnen waarschijnlijk niet zijn eigen systeem gebruiken maar dat van jouw inzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan