• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trage browsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

adpcp

Vaak hier
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
937
Waarderingsscore
2
Sinds een paar dagen laden mijn browsers (Firefox, Chrome, Opera en IE) niet meer. Soms opent een pagina na heel lange tijd. Soms helemaal niet en soms los ik het alleen (tijdelijk) op door even opnieuw te starten. Ik heb gescand met malwarebytes, junkware removal en de wise cleaner gebruikt, maar het helpt niet. Ik heb geen programma's gedownload, alleen forces of empires gespeeld. Ik draai op Windows 10.
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van n van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Bij deze
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    48,9 KB · Weergaven: 23
  • Addition.txt
    40,6 KB · Weergaven: 29
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmas\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:


C:\Windows\System32\mfevtps.exe
C:\Program Files\Common Files\mcafee
C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeapfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys


cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Ik heb gedaan wat je zegt. De fixer werkt niet. Hij blijft steken en in de balk staat dat hij niet reageert. Ik heb een half uur gewacht, nog een keer opnieuw opgestart, maar hij doet niks....
 
Heb jij de dus de fixtekst ook op het bureaublad opgeslagen, alwaar frst.exe ook staat?
 
ja, op het bureaublad, maar oh..ik zie wel een fixlog op het bureaublad......

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 05-05-2017 02
Gestart door Ad1 (06-05-2017 11:18:13) Run:2
Gestart vanaf C:\Users\Startklaar\Desktop
Geladen Profielen: Ad1 (Beschikbare Profielen: Ad1 & Jo & Administrator)
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:


C:\Windows\System32\mfevtps.exe
C:\Program Files\Common Files\mcafee
C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeapfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys


cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end
*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
"C:\Windows\System32\mfevtps.exe" => niet gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk dat er nog actieve onderdelen van McAfee in in jouw Windows zitten die dit probleem veroorzaken.

Probeer het in Veilige Modus.


Download
56dd5c035cca0-47db20793d2be983-16x16.png
BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.
  • Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
  • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
  • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.
56dd5cf3839e5-BootSafe.png
 
Heb ik gedaan. Had alleen geen networking, dus kon verder niets. Heb nu weer gewoon gestart, anders kon ik niet antwoorden. Wat nu?

Ik heb overigens nooit McAfee genstalleerd gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk is McAfee origineel met het notebook meegekomen.


We proberen wat anders:


a) Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!



b) Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 


:Services


:Reg


:Files
ipconfig /flushdns /c
C:\Windows\System32\mfevtps.exe
C:\Program Files\Common Files\mcafee
C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeapfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]


  • Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
  • Post via kopiren en plakken de inhoud van dat OTL-scanlog.
 
All processes killed
========== OTL ==========
========== SERVICES/DRIVERS ==========
========== REGISTRY ==========
========== FILES ==========
< ipconfig /flushdns /c >
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\Users\Startklaar\Desktop\cmd.bat deleted successfully.
C:\Users\Startklaar\Desktop\cmd.txt deleted successfully.
File\Folder C:\Windows\System32\mfevtps.exe not found.
C:\Program Files\Common Files\mcafee\vscore_3_8 folder moved successfully.
C:\Program Files\Common Files\mcafee\UPDMGR\4.0.2064.3 folder moved successfully.
C:\Program Files\Common Files\mcafee\UPDMGR folder moved successfully.
C:\Program Files\Common Files\mcafee\systemcore folder moved successfully.
C:\Program Files\Common Files\mcafee folder moved successfully.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeapfk.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys not found.
File\Folder C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys not found.
========== COMMANDS ==========

[EMPTYTEMP]

User: Administrator
->Temp folder emptied: 7709 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 128 bytes

User: All Users

User: Default
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

User: Default User

User: Jo
->Temp folder emptied: 0 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

User: Public

User: Startklaar
->Temp folder emptied: 153231 bytes
->Temporary Internet Files folder emptied: 23722671 bytes
->Java cache emptied: 1070494959 bytes
->FireFox cache emptied: 37547272 bytes
->Google Chrome cache emptied: 11351479 bytes
->Flash cache emptied: 492 bytes

%systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot% .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes
%systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes
Windows Temp folder emptied: 10901093 bytes
RecycleBin emptied: 0 bytes

Total Files Cleaned = 1.101,00 mb


[EMPTYJAVA]

User: Administrator

User: All Users

User: Default

User: Default User

User: Jo
 
Het kan zijn dat frts.exe toch al een en ander heeft verwijderd.


Kleine test: download SystemLook.exe voor 32-bit-Windows
of
download SystemLook.exe voor 64-bit-Windows
  • Download het bestand naar het Bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

SystemLook.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start SystemLook.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start SystemLook.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:
Code:
[color=#0000FF][SIZE="4"]:filefind
mfeapfk.sys[/SIZE][/color]
  • Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.
 
SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 13:42 on 06/05/2017 by Ad1
Administrator - Elevation successful

========== filefind ==========

Searching for "mfeapfk.sys"
C:\Windows\System32\drivers\mfeapfk.sys --a---- 179664 bytes [13:56 24/07/2013] [20:35 07/08/2013] D9D93198D7479C8FC52375806CFDC1CF

-= EOF =-
 
Een vraag: had jij eerder OTL met adminrechten opgestart?
 
ps Ik heb weer even wat getest, maar zelfs youtube opent zeer slecht.

nee otl niet eerder gebruikt. Ik heb alleen jouw instructies gevolgd.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmas\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:


C:\WINDOWS\System32\drivers\cfwids.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeapfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeavfk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfeelamk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfefirek.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfehidk.sys
C:\WINDOWS\System32\drivers\mfewfpk.sys


cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Het wordt alleen maar beroerder. FRS loopt weer vast (FRS reageert niet in de bovenste balk), maar het laat wel een log achter. Omdat FRS vastloopt kan ik verder dan helemaal niks en moet ik geforceerd afsluiten om dit bericht te kunnen sturen.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    48,9 KB · Weergaven: 32
Frst,exe gewoon opgestart - dus zonder fix.

Overigens schreef je dat jij Windows 10 gebruikt, de logs geven Windows 8.1 aan.


Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Is het wel goed dat DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth heel lang bij 20% blijft hangen?

--- Update ---

Sorry..te ongeduldig..inmiddels 40%

--- Update ---

Gedaan. Browser opent iets sneller, maar nog niet wat ik gewend ben en foto's op Facebook laden niet goed.. Video's, zoals op Youtube en Facebook nog matiger.

Ps Ik had me vergist. Inderdaad Windows 8.1. Op een ande draait Windwos 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om welke browsers gaat het die volgens jou stroperig zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan