• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansiv

Bekend gezicht
Lid geworden
1 jun 2014
Berichten
102
Waarderingsscore
3
Goedendag,

Sinds een week is mijn computer vreselijk traag bij het opstarten. Een kwartier is niets vergeleken bij voorheen enkele minuten. Als hij draait, lijkt het of de computer bij het uitvoeren of starten van een programma bevriest. Er gebeurt enkele minuten niets en daarna gaat hij weer verder. Ook het starten van een programma duurt soms lang. Ook is computer al een paar keer spontaan gestopt (blauw scherm) ADWcleaner vond iets van "conduit" en dat is verwijderd.
De computer draait onder windows10 home versie 1909 met McAfee virus plus.
Zou Abraham54 mij kunnen helpen? Bijgevoegd de twee logs van FRST.

Met vriendelijke groet,
Hans Vermeulen
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    94,8 KB · Weergaven: 7
  • FRST.txt
    148,4 KB · Weergaven: 4
Hallo Hhansiv.
Wanneer ben jij van Windows 7 naar Windows10 gegaan?

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld,
het toepassen hiervan in een andere computer zal tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Download de bijgevoegde Fixlist.txt naar de dezelfde locatie
of verplaats Fixlist.txt naar waar ook FRST.exe aanwezig is.​

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Voeg Fixlog.txt als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 

Bijlagen

  • Fixlist.txt
    1,9 KB · Weergaven: 3
Dag Abraham54,
Ik heb de aanwijzingen uitgevoerd, hierbij de fixlog.txt. Ik heb ook adwcleaner gebruikt. Die verwijdert na elke opstart pup.optional.conduit. Dit kan ik nergens vinden.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[S16].txt
    3,2 KB · Weergaven: 3
  • Fixlog.txt
    5,8 KB · Weergaven: 3
Conduit zit in een bladwijzer van Chrome, niet in jouw Windows, we gaan kijken of het alsnog wordt gevonden.

Start FRST.exe opnieuw en doe de twee stappen na elkaar:

Kopieer en plak de volgende tekst in het vak "Search": Conduit
Nota bene: plak het precies zoals het nu staat!

Klik daarna op Search Files.
Een Search.txt log wordt opgeslagen op dezelfde plaats waar FRST is opgeslagen; voeg dat als bijlage toe aan jouw volgende bericht.
 
Het resultaat
 

Bijlagen

  • Search.txt
    265 bytes · Weergaven: 3
Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
het mbam logbestand. Er is nog geen verbetering. Het opstarten gaat langzaam (6 min) en herhaaldelijk "bevriest" de PC, om daarna vrolijk verder te gaan.
 

Bijlagen

  • mbam scanlog.txt
    3,9 KB · Weergaven: 4
Wat is conduit vies geworden!

Download de bijgevoegde CrystalDiskInfo Portable.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe


Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo8_3_2.zip
    9,3 MB · Weergaven: 1
Het programma start wel op, maar er komt een foutmelding: "Not Found: Graph.html". Niettemin staat deze file wel in de map van het programma diskinfo64.
 
Heb ik ook gedaan, maar dezelfde foutmelding.
 
je moet dus op een van de onderdelen klikken waarachter toepassing staat.
 
Goedemorgen Abraham54,

Ik heb een andere versie van crystaldiskinfo gevonden: nl. 8.5.2 x64 als .exe.
Deze werkt en geeft het volgende resultaat, zie bijlage
 

Bijlagen

  • crystaldiskinfo test.jpg
    crystaldiskinfo test.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 17
Ik had al het vermoeden, dat het de harddisk betrof.
Heb jij er al eens aan gedacht op een SSD over te stappen.
 
Op dit moment ervaar ik geen problemen. Alles werkt goed, maar ik ga toch wat met je suggestie doen. Hartelijke voor de moeite en de tijd die je aan mijn probleem besteed hebt.
 
Fijn dat ondanks de HD alles weer goed raait.
Dan gaan we opruimen!

Farbar Recovery Scan Tool des installeren
  • Klik met de rechtermuisknop op
    577bf0efb8088-FRST.png
    FRST / FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Jouw computer zal opnieuw opstarten en dit toestaan. FRST zal vervolgens verwijderd worden.
 
Goedemorgen,
Ik heb FRSt succesvol verwijderd. De snelkoppeling "Uninstall.exe" is blijven staan. Kan ik die verwijderen?
Ik heb gisteren MBAM nog een keer laten scannen. Het vond wel wat van Conduit, maar ze zijn niet in quarantaine geplaatst. Het opstarten duurt nu circa 5 min. , maar tot nu toe is het systeem stabiel.
 
Conduit wil net zo als Google en Facebook alles van je weten.

De uninstal mag je verwijderen en vergeet niet de prullenbak te legen.

Dowload ook niet neer via bijvoorbeeld Softonic, C-Net en meer van die websites, die ongewenste software bijpakken bij wat je daar download.

En alls je voor een SSD gaat adviseer ik je Windows niet op de SSD over te zetten, maar een schone installatie te doen met Windows 10.

Laat MBAM eens scannen in Veilige modus.
Mogelijk dat de verwijdering dan wel lukt.
 
Bedankt voor de tips en de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan