• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trage laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd dat de Defragmeerder problemen ondervindt.
Het kan te maken hebben met de mindere rekenkracht van de AMD processor.
 
Van defragmenteren wordt een NTFS bestandsysteem 0% sneller, heeft geen enkele zin om dat te doen.
Als het opstarten uitgedund en gereboot? snel starten uit zetten.
 
Van defragmenteren wordt een NTFS bestandsysteem 0% sneller, heeft geen enkele zin om dat te doen.
Als het opstarten uitgedund en gereboot? snel starten uit zetten.
wat bedoel je hier mee. Als het opstarten uitgedund en gereboot?? snel starten uit zetten.
 
Bedoelde "al" het opstarten uitgedund, dus alleen de eerder genoemde items laten staan.
En als snel starten aanstaat blijft alles geladen als je die gebruikt, alleen bij volledig uit en herstart worden de items die zijn gewist niet meer geladen en heb je er ook geen vertragingen van.

En dat defragmenteren doet Window zelf als je er niet bent aan geweest, helpen doet het niet maar kwaad kan het ook niet.
 
Indien het notebook weer lekker werkt is dat toch overbodig en zeker als je Office wilt blijven gebruiken.
 
Wil je die discussie in deze draad doen Lange Pier?

Ik reageerde op Abe zijn suggestie voor Mint op een oudere PC.

En Libre Office is niet heel veel minder als MS Office
 
Windows Defender in Windows 10 is top!

Bonjour is van Apple en heeft met netwerkverbindingen vandoen.
Zit bij vrijwel elk Apple programma voor Windows.

Heb jij ondertussen mijn link al bekeken?

je link ziet er prachtig uit. hoe makkelijk of hoe moeilijk is dat om over te stappen naar linux, en dan ben ik ook alles kwijt wat nu op deze laptop staat.
 
zo ziet her er nu uit,
bonjour is er vanaf en avast heb ik ook verwijderd, weet niet of ik die andere twee ook uit moet zetten in cc cleaner met opstarten, de rest staat op disable
 

Bijlagen

  • Schermopname (2).png
    Schermopname (2).png
    440,6 KB · Weergaven: 6
Dank jou wel voor het complimemt, ik heb nu eenmaal een heel mooi en ook heel gezellig forum.

Ik begrijp dat jij geen externe opslag hebt?

Maar we gaan nu eerst verder met jouw Windows.
Download HijackThis: Download HijackThis

Klik daana HijackThis.exe met rechts aan kies voor "Als administrator uitvoeren".
Klik nu op de knop Do systemscan and save a logfile.

Voeg het logbestand in jouw nieuwe bericht als bijlage toe.
 
bij deze
 

Bijlagen

  • isa hijjack.txt
    9,3 KB · Weergaven: 4
Klik HijackThis.exe met rechts aan kies voor "Als administrator uitvoeren".

Klik nu op de knop "Do a System Scan Only".

Zet nu vinkjes voor de hieronder vermelde regels:
O4 - HKCU\..\Run: [OneDrive] "C:\Users\isa20\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] C:\Users\isa20\AppData\Roaming\Spotify\SpotifyWebHelper.exe --autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify] C:\Users\isa20\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe --autostart --minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Smart Cleaning] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O23 - Service: Quick Access Local Service (QALSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer Quick Access\QALSvc.exe
O23 - Service: Quick Access Service (QASvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer Quick Access\QASvc.exe
O23 - Service: User Experience Improvement Program (UEIPSvc) - acer - C:\Program Files\Acer\User Experience Improvement Program\Framework\UBTService.exe


Heb je dat gedaan en nogmaals gecontroleerd, klik dan op de knop "Fix Checked".

Herstart daarna de computer.
 
oke dat heb ik gedaan, en nu kijken of het al wat sneller loopt allemaal??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan