• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
De zoon zijn laptop startte niet meer op, bleek een "platte" batterij en een oplaad adapter die stuk was (draadje gebroken) nieuwe adapter aangeschaft en na opladen startte de laptop terug op maar... wat me opviel is dat zijn laptop zeer veel tijd nodig heeft om op te starten tot het bureau blad het is nochtans een I7 met windows 10 (ram geheugen weet ik niet want de laptop is niet hier) waar moet ik gaan kijken waarom de laptop zo traag is mogelijk bij msconfig? hij heeft nog een bedrijfs laptop dus zijn persoonlijke dient meer voort social media, mails en dat zal het zo wat zijn. kan ram geheugen helpen? andere ingrepen?

catmen
 
Best eerst eens wat meer info verzamelen zodat we kunnen zien wat er effectief in zit. Een "speccy" zou daar bij helpen. Zit er al een SSD in? En als er niet te veel of geen belangrijke dingen opstaan, kan een cleane herinstallatie van win10 ook al veel oplossen. Jij zit in Ranst en je mag gerust eens langskomen in Wuustwezel om dat ding te ontleden/finetunen. Voor leden van Piep kosteloos!
 
I.c.m.
Diverse tools zoals Autoruns, Proces explorer om er achter te komen waarom zo traag.

Zijn meestal toch programma's die mee opstarten en niet nodig zijn die de recourses opsoeperen.
 
Neen er zit geen SSD in, een “speccy” hoefde ik nog nooit te maken dus moet dat even bekijken hoe dat in zijn werk gaat, Is een gratis program als ik het goed heb, de laptop is niet hier en is eigendom van de zoon maar die heeft er al helemaal geen kaas van gegeten, dat is dikwijls zo wanneer iemand ook nog een firma laptop heeft, daar worden problemen opgelost door de IT afdeling Van je bedrijf maar voor de persoonlijke Laptops moet je je plan trekken en daar heeft hij te weinig interesse voor. Zal ook eens kijken wat er allemaal mee opstart Via msconfig.
misschien ook eens eens defragmentation doen bij de klassieke schijf.
wel bedankt voor het aanbod ik hou het even in gedachten als ik geen of geen goed resultaat bekom.
thx
catmen
 
Ik heb de laptop hier nog niet thuis maar, uit zijn uitleg (De zoon) blijkt dat hij zo maar eventjes twee virus scanners op zijn pc heeft..... (Norton en avast) waarom, ben ik niet achter gekomen, heel veilig willen zijn zeker, vermoedelijk is zijn windows 10 virus beveiliging ook nog actief, wat een rommeltje....ben er intussen al niet meer zeker van of ik me die laptop nog wil aantrekken, want die virus software verwijderen zou nog kunnen maar dan moet je ook nog je Betalingen stoppen en daar zijn je account gegevens (password e.a) Voor nodig, ik heb die in ieder geval niet, pffffff Een verse herinstallatie van windows 10 zou mogelijk een en andere kunnen oplossen denk ik dan, het is misschien Nog het simpelste? Heb ook al wel gemerkt in mijn omgeving dat velen van de jongere generatie dan wel veel elektronica gebruiken maar er voor de rest geen bal over weten als ze met hun toestellen wat problemen krijgen, zijn Samsung smartphone word ook traag, ja zal wel, er zouden 1000 of meer foto’s op staan, tjongens. Met die gasten zijn we nog niet “aan de nieuwe patatten”
catmen
 
Een SSD erin en een verse installatie van W10 is de beste oplossing hier. Die antivirus programma's zijn beide betalend? Makkelijk opzegbaar, normaal krijgt ie zo'n maand voor vervallen een bericht via mail. En of er nu 10 of 1000 foto's op een apparaat staan, data vertraagt het systeem niet echt (tenzij de opslagmedia vol is natuurlijk). Op smartphones zijn het meestal de apps die actief zijn en veel sporen achterlaten. Op een pc kan het verschillende redenen hebben, zowel hard- als softwarematig, maar data (foto's, muziek, films) ... nee, dat vertraagt het systeem niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan