• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

trage muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
ik gebruik op een aantal pc's/laptops een draadloze muis (meestal Logitech) , maar nu duurt het op mijn werk-pc ongeveer 10 seconden voor er gereageerd wordt op een links- of rechtsklik: draaiend rondje blijft maar draaien. Heeft iemand dat vaker meegemaakt en/of waar kan dat aan liggen? Heb al eens systeemherstel toegepast, maar dat helpt niet. Altijd een beetje eng als je muis het niet meer doet; in de tuin hebben we er voldoende.
aanvulling: voornamelijk bij R of L klik op leeg deel bureaublad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al gekeken of de batterij niet leeg is?
Werkt hij op een andere computer wel normaal?
Anders het stuurprogramma eens verwijderen en herinstalleren.
 
had ik ook al eens bedacht, maar met een nieuwe batterij draait het wieltje ongeveer 20 x rond (met name R klik op leeg bureaublad) , en dan komt er pas een menu. Ik heb een batterij-tester, en die liet voor de oude batterij wat minder streepjes zien dan de nieuwe die er nu in zit, maar het duurt evengoed 20 x draaien.
Vervolgens: eerst in apparaatbeheer de muis uitgeschakeld (met geweld de pc afgesloten) en opgestart. Weer opnieuw in apparaatbeheer naar "stuurprogramma's" gezocht, en het lijkt er op dat alles weer vlot gaat. Afwachten dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en oude batterij mocht er weer even in: werkt ook prima
 
Oke het lijkt weer te werken, kijken of het zo blijft.
 
Toch blijft het merkwaardig met dat "apparaatbeheer": vanmiddag was ik bij een kennis die een (bekabeld voorlopig) wat ouder laptopje met W10 met mijn hulp verder installeerde. In netwerk van alles bekeken om ook te kunnen printen naar de printer die hij al heeft. Dat lukte pas toen ik in apparaatbeheer nogmaals stuurprogramma's liet ophalen (of: laten bekijken) hoewel er geen gele driehoekjes waren. En ineens werkte de printer wèl vanuit de laptop. Maar dat is een ander verhaal.
 
Ja soms snap je er niets van, als is niet werkt en zo ineens wel weer.
 
Vandaag weer hetzelfde euvel : na 20 keer draaien komt er een R-klik context menu op het bureaublad. Apparaatbeheer/uitschakelen muis/opstarten helpt niet. Een andere draadloze muis doet precies hetzelfde. Zou niemand dit probleem ooit gezien hebben? In geïnstalleerde software kan ik het installatieprogramma nergens vinden om eventueel weg te doen en opnieuw te installeren.
 
Wel vreemd dat een andere muis dit ook heeft.
Staat de muis ook niet onder apparaat beheer?, daar zou hem kunnen verwijderen.
 
Bij die tweede muis niet ook nog eens gekeken in Apparaatbeheer, die "ziet"ze nauwelijks; ik dacht dat het voorheen wel bij geïnstalleerde progjes stond als je zo'n draadloze muis in het werk stelde. Ik vraag mij nu af of er nog meer lezers een suggestie hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan