• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

trojan.dropper.fb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Malwarebytes ontdekte 25 objecten met de naam trojan.dropper.fb, die daarna in quarantaine zijn gezet.
Het lijkt een Facebook update te zijn, maar ik gebruik FB alleen in een browser, niet als app.
Ik kan er niet veel over vinden.
Weet iemand wat deze trojan eventueel doet en waarom een virusscanner dit niet oppikt?
 
Ik kan jou gevonden ook niet zo snel vinden, wel trojan.dropper.agent.
Maar het kan natuurlijk ook een valse melding zijn.
Scan anders eens met Adwcleaner en kijk of die iets vind.

Zoals hier onder uitgelegd is Malwarebytes niet heel anders dan een andere antivirus.
Maar elke scannen heeft bepaalde bestanden waar ze op scannen, dus kan de 1 wel een bepaald virus vinden en de ander niet.

De termen anti-virus en anti-malware betekenen grotendeels hetzelfde. Ze verwijzen beide naar software die ontwikkeld is voor de detectie van, de bescherming tegen en de verwijdering van kwaadaardige software. In tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden, beschermt anti-virussoftware tegen meer dan virussen alleen. Het is enkel een enigszins verouderde naam voor wat het doet. Ook anti-malware is ontwikkeld om bescherming te bieden tegen virussen. Anti-malwaresoftware heeft simpelweg een moderne naam die alle soorten kwaadaardige software omvat, waaronder virussen. Anti-malware nu kan besmetting door een virus voorkomen en besmette bestanden verwijderen. Anti-malware hoeft echter niet toegerust te zijn voor het herstellen van bestanden die door een virus veranderd of vervangen zijn. Zowel anti-virus als anti-malware valt onder de bredere term ‘computerbeveiliging’.
 
Daar is wel het 1 en ander over te vinden.

Als Adwcleaner niks vind dat is of alles weg of het is een valse melding.
Want meestal vinden beide scanners dan wel iets.
Maar hou het in de gaten, mocht je vertragingen of andere problemen ondervinden.
 
Toch wel wat over te vinden:

Tip: als er tekens in een term staan (in dit geval punten) altijd dubbele aanhalingstekens er omheen zetten in je zoekmachine, anders worden de termen afzonderlijk ook gezocht.

Het is overigens nog niet echt veel info 🤨
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier nog dat het als e-mail bijlage (.scr) kan meekomen:

Maar dat is uit 2006.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan