• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Trojan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd hè?

- Ik heb jouw link gebruikt om de tool op te halen.

Ik kreeg het vermoeden dat Windows misschien (toevallig) de Oktober-update gelijktijdig had binnengehaald maar ik heb niets voorbij zien komen dat hierop duidt.

Ook zijn mijn (privacy) instellingen niet gewijzigd. Het lijkt een beetje op een 'halve' herinstallatie omdat bepaalde (geïnstalleerde) programma's ongemoeid zijn gelaten maar andere vervangen door de standaard Win-apps.

Cubase start (uiteindelijk) wel op maar pas na een horde aan foutmeldingen.
P.s. mijn composities staan veilig op een andere partitie én op een externe Hd dus ik ben gelukkig niets kwijt. Ook staan mijn composities op Youtube, maar ik 'spam' je later wel ;-)

- Voor zover ik me kan herinneren is Windows-10 er in Mei, schoon opgezet.

Voorlopig heb ik de zoekfunctie in Explorer maar even vervangen door "Everything" (werkt trouwens razendsnel)!

Waar ik wel 'groen' van word is dat ACDsee is vervangen door dat opdringerige Paint3d. De file-extenties JPG, BMP etc. zijn niet meer aan ACDsee te koppelen, zelfs niet na een herinstallatie van ACDsee.

Tot slot: eventuele prioriteit kan van dit topic af. Tenslotte ben ik af van de Trojan en foute programma's. Met een beetje kunst en vliegwerk kan ik mijn Pc dus gewoon gebruiken.
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_002.jpg
    ScreenHunter_002.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 10
  • ScreenHunter_001.jpg
    ScreenHunter_001.jpg
    188,8 KB · Weergaven: 12
Ik heb afbeelding 2 bekeken en heb geen flauw idee wat dat voor venster is.

Wanneer je nu een afbeelding met rechts aanklikt en de Eigenschappen opvraagt, zie jij meteen ook waarmee Windows dat bestand wil openen.
Dat kan je veranderen!

Op die wijze wijze - was wel even werk - heb ik in mijn Windows 10 1809 (upgrade uit windows 8.1 Professional) al mijn video's opnieuw gemarkeerkeerd om geopend te worden met MPC-BE x64 = Classic Media Player Black Edition.
 
Afbeelding 2 was bestemd voor de afdeling "technische ondersteuning" van Steinberg. In mijn enthousiasme heb ik die per abuis naar jou verzonden.

Over de afbeeldingen ken ik je vertellen dat Paint3d blijkbaar het alleenrecht op het weergeven van afbeeldingen claimt. Rechts-klikken en een ander programma koppelen werkt niet. Na dit gedaan te hebben blijven afbeeldingen gewoon aan Paint3d gekoppeld.

De App laat zich ook niet 'gewoon' deïnstalleren. Dit schijnt alleen via een opdracht in Powershell te lukken "Get-AppxPackage Microsoft.MSPaint | Remove-AppxPackage".
Overige programma's, muziek- en video player zijn gelukkig wel op deze wijze te koppelen.
 
Vreemd dat jij afbeeldingen niet kan wijzigen wat betreft openen.
Ik gebruik Windows 10 versie 1809 en daarin kan ik wel opteren voor een ander programma.
 
Ik heb Windows versie 1803 nog, misschien dat het daar aan ligt.

Qua afbeeldings-opties heb ik alles geprobeerd om Paint3d buiten spel te zetten, maar helaas.

- Openen met... (andere App kiezen), altijd openen met... (ACDsee) aangevinkt.

- In Windows instellingen, Standaard-Apps per bestand kiezen opnieuw proberen te koppelen.
- Standaard-Apps per protocol opnieuw proberen te koppelen
- Standaard Apps per App gekozen

Ik denk dat er weinig anders op zit dan Paint3d maar via Powershell uit te schakelen.

P.s. Er zijn natuurlijk zat alternatieven om afbeeldingen te bekijken maar als je vertrouwd bent met een bepaald programma gebruik je deze natuurlijk het liefst.
 
Hoi Abraham....ben je nog open?

Sorry voor het inbreken in mijn eigen topic maar even een snelle vraag.
Inmiddels Win 1809 een paar weekjes draaien maar kan het zijn dat het Host-file geen block-functie meer heeft?
Ik merk vandaag dat ik "gewoon" sites kan bezoeken die in de Hostfile staan en normaal gesproken onbereikbaar / geblocked zouden moeten zijn.
 
Upload die hostfile dan, zodat ik kan zien wat er goed dan wel verkeerd is.
Gebruik daarvoor de knop Bijlage toevoegen.
 
Dank je wel ;-)
 

Bijlagen

  • hosts.txt
    34,9 KB · Weergaven: 3
Vergelijk het met een hostfile van mij:
 

Bijlagen

  • MVPS hostfile 1-10-2018 Compleet kasperrsky.txt
    466,7 KB · Weergaven: 5
Oké... Je hebt gewoon heel Wikipedia ge-copy pasted geloof ik :)

Maar goed, zou ik met mijn Hostfile FB en de rest niet geblocked moeten hebben?

Voor zover ik weet betekend 0.0.0.0. geen toegang of zit ik fout?

Het Host bestand dat ik gebruik kwam ik ooit op Security NL tegen en aangezien ik geen FB meer gebruikte leek het me wel handig. Kan ik anders die van jouw 'lenen' en aanpassen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan