• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Trustedinstaller

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvD

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
868
Waarderingsscore
0
Kan ik de Trustedinstaller verwijderen? En hoe doe ik dat?
 
Vraag is misschien ook wel een beetje of je het echt wel zou willen. Als je in het zoekvak van Google intypt :
Trustedinstaller verwijderen
dan vliegen de 'hits' je om de oren. Een ervan : Klik
 
Ik zoch wel op Google maar de meeste trukjes werken niet of zijn echt vreselijk omslachtig.
 
Ik begrijp dat jij jouw Windows een stuk onveiliger wil maken of kan je bepaalde software soms niet installeren?

Want de Trusted Installer is machtiger dan degene die zich de eigenaar en gebruiker van Windows noemt.
Het is daarom ook, dat Windows sinds Windows XP veiliger is geworden.
 
Wat ik vaak gebruik om te checken of een programma op mijn computer te vertrouwen is of of ik het echt nodig heb is deze website:
Should I Remove It?

Kan soms erg helpen met ook nutteloze programmas eraf te gooien. Kan alleen jou programma dr niet op vinden.
 
Ik denk dat dit (Should i remove it) mogelijk één van die vele progjes betreft die je niet op je machine (nodig) zou moeten / willen hebben. Géén vreemde dingen downloaden / installeren en dan hoef je ook niet uit zoeken of je ze weg zou moeten doen.

Een goede virusscanner en Mbam volstaan voor het schoon houden van je machine. Daarnaast ben je zelf natuurlijk de belangrijkste 'bewaker' van je machine. Als je geen 'crap' download en / of installeert, dan heb je dergelijke progjes niet nodig.
 
Ik denk dat dit (Should i remove it) mogelijk één van die vele progjes betreft die je niet op je machine (nodig) zou moeten / willen hebben. Géén vreemde dingen downloaden / installeren en dan hoef je ook niet uit zoeken of je ze weg zou moeten doen.

Een goede virusscanner en Mbam volstaan voor het schoon houden van je machine. Daarnaast ben je zelf natuurlijk de belangrijkste 'bewaker' van je machine. Als je geen 'crap' download en / of installeert, dan heb je dergelijke progjes niet nodig.

Nee het Should i remove it programma download en installeren zou ik ook zeker niet doen. Ik gebruik het gewoon in de browser. Geeft toch een beetje een richtlijn als je je computer aan het opruimen bent.
 
Ik zou het anders willen benaderen :

een tool die heet :

Should i INSTALL it

is imho véél waardevoller.
 
Ik wil dat verwijderen omdat ik een SSD naast mijn 1TB schijf heb en die SSD is bijna vol is en ik dus via configuratie programma's wil verwijderen (o.a.Windows mail) omdat ik met G-mail werk.
Jaren geleden was ik een van de eerste die een SSD schijf in mij computer kreeg en toen nog niet zo groot was (60 GB)
 
Heb jij soms nog al jouw persoonlijke documenten op de SSD staan in plaats van op de harddisk?
 
Nee, geen enkele, daar was ik mee bekend.
 
De TrustedInstaller zou je niet moeten verwijderen als je nog programma's wilt installeren of de-installeren. Dit account is speciaal ingesteld zodat een gebruiker niet per ongeluk een programma(map) kan verwijderen.

Als je dit account verwijdert, ontstaan er ook "orphaned" mappen in je program files. Dat kun je dan wel weer omzeilen, maar de vraag is of je dat moet willen. MS heeft niet voor niets deze manier van werken geïntroduceerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan