• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

TuneUp Utilities OF Advanced System Care

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Ik heb al een tijdje TuneUp (betaalde versie) in gebruik en dacht dat het wel beviel.
maar nu kwam ik opp een forum ASC (free) tegen en heb dat eerst op de laptop van mijn vrouw gedraaid Die draait nu beter en er werd ook nogal wat dingetjes ontdekt en gerepareerd.
Laat asc nu op mijn eigen desktop draaien en zie al dingen verschijnen.
Register fouten, Privacy issues, Prestatie Issues
Ongewenste bestanden 1,2 Gb

Daarmee lijkt het er voor mij op, dat ASC beter is dan TuneUp.
Maar hier op het forum zal wel meer ervaring zijn met dergelijke programma's.
Dus graag een advies, wellicht is er toch nog een ander programma wat nog beter is.
Liefst gratis natuurlijk, maar voor een niet te groot bedrag kan ook.
gr. Chris
 
Geen van beide!

En Iobits advanced system cleaner al helemaal weg van blijven.
Iobit is een Chinees software bedrijf dat het bepaald niet nauw neemt wat betreft de eigendomsrechten van andere (vooral westerse) software leveranciers.
Oftwel iobit past software aan en geeft het een Iobit jasje en verpakt er soms ook nog spyware bij!
Zo is de Iobit Spyware scanner oorspronkelijk van Malwarebytes MBAM geweest en is inmiddels waardeloze prut geworden (nog geen 5% virusherkenning, MBAM bijna 99%).
 
Geen van beide!.
Oke ! Mijn vrouw is wel blij anders, dat haar pc nu sneller werkt :)

Maar welke dan wel.
De PC's zijn schoon ook al met MBAM getest, maar die van haar (Vista) werd steeds trager.
En opnieuw installeren is ze wat huiverig voor.
Ze weet dat ik haar bestanden wel eerst op een andere hd zet. Maar vooral wachtwoorden, die nu automatisch ingevuld worden op internet (3 blogs) hotmail, facebook is ze erg bang die kwijt te raken.
Op 2 van die blogs werkt ze samen met anderen. o.a. http://wlvc.blogspot.nl/ waar ze echt regelmatig wat op MOET zetten.
Dus voor haar gemoedsrust zoek ik het liefste bij een programma wat de boel opschoont, sneller maakt.
gr. Chris

Update:
Ik had het gevonden op
http://www.majorgeeks.com/files/details/advanced_systemcare_free_6_2_254_(0424).html

en dacht dat ik majorgeeks wel kon vertrouwen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De enige echte schoonmaker kijkt naar de monitor.

Alles wat mee opstart kan vertragend werken, daar de boel eerst opschonen, kan met Ccleaner bij opstarten, alleen die dingen laten staan die je echt nodig hebt zoals voor de virusscanner en de drivers.

Ook de services kun je aanpakken.
http://www.blackviper.com/service-c...dows-7-service-pack-1-service-configurations/

Via autoruns kun je ook heel wat ontdekken qua meuk wat op de achtergrond bezig is.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Vind al die zogenaamde tune en schoonmaak progs over het algemeen rommel.

Wil een aardig tune progje hebben gemaakt door gebruikers?
http://www.tweaking.com/content/page/advanced_system_tweaker.html
Wel goed opletten wat je doet en ook eerst een herstelpunt maken.
 
Indien jij over een Windows 7 installatie-DVD beschikt, daarmee dan de Vista-systeempartie formatteren en dan Vista daarop installeren.
Vista SP2 op het Windows 7 bestandssysteem is bij benadering dan bijna net zo snel als Windows 7.
 
Indien jij over een Windows 7 installatie-DVD beschikt, daarmee dan de Vista-systeempartie formatteren en dan Vista daarop installeren.
Vista SP2 op het Windows 7 bestandssysteem is bij benadering dan bijna net zo snel als Windows 7.

Nee helaas
Tegenwoordig :) wordt dat allemaal zonder installtiedisk verkocht.
Mijn desktop dus met W7 en haar laptop met Vista
Dacht dat ik ooit wel eens gelezen had hoe je een systeemdisk/installatiedisk kan aanmaken, maar dat wordt dan zoeken als het al mogelijk is.
 
Ik heb al een tijdje TuneUp (betaalde versie) in gebruik en dacht dat het wel beviel.
maar nu kwam ik opp een forum ASC (free) tegen en heb dat eerst op de laptop van mijn vrouw gedraaid Die draait nu beter en er werd ook nogal wat dingetjes ontdekt en gerepareerd.
Laat asc nu op mijn eigen desktop draaien en zie al dingen verschijnen.
Register fouten, Privacy issues, Prestatie Issues
Ongewenste bestanden 1,2 Gb

Daarmee lijkt het er voor mij op, dat ASC beter is dan TuneUp.
Maar hier op het forum zal wel meer ervaring zijn met dergelijke programma's.
Dus graag een advies, wellicht is er toch nog een ander programma wat nog beter is.
Liefst gratis natuurlijk, maar voor een niet te groot bedrag kan ook.
gr. Chris

Voorheen probeerde tune-up geld van je te vangen, door steeds een pop-up te laten verschijnen op de sharewareversie.

Maar vlak voor dat de 30 dagen voorbij zijn, op dag 27 of 28 kreeg ik er dan 431000 dagen bij.
Nu kan er wel iets fouts gaan, maar zo'n fout in mijn voordeel?
Onmogelijk!
Daar steekt wat achter en het lijkt mij niet veel goeds.

De werkwijze eerst geld proberen te vangen en met nog 2 of 3 dagen te gaan er plotseling toch maar geen geld voor willen, maar vooral willen dat je door gaat met het gebruik van tune-up geeft te denken.

Zelf was ik al tot de conclusie gekomen dat tune-up niet te vertrouwen is, en het doet me een deugd dit bevestigd te zien door Abraham.
 
wil je toch zoiets programma dan glary utilities free nemen
 
Register opschoners zijn gevaarlijk!
Blijf dus voortaan liever er vandaan!
Maakt niet uit welke, en dat "Microsoft Partner" is onzin...
 
Allemaal meningen zonder onderbouwing, maar ja, broodje aap zijn lekker.
 
Welk merk heeft jouw PC?

Is een HP 6520nl met W7 en SP1

nogal een heen en weer geschrijf ontstaan over wat te gebruiken
Ik heb Tune Up betaalde versie en nooit problemen mee gehad.
Staat ook op de laptop van mijn vrouw een Acer, maar het idee dat je dat toch altijd handmatig moet doen.
en ja als dat ding steeds langzamer wordt en tune up niet lijkt te helepne zoek je wat anders.
Dacht dat op majorgeek wel goeie dingen staan en vertrouwde dat dus - dat ASC
ik heb het intussen wel verwijderd.
Op mijn pc kwam dus nu ook als startpagina yahoo. Bij mijn vrouw was dat altijd al zo dus dat was voor haar geen probleem.
Ik heb nu weer als startspagina de door mij geenste mijn eigen provider Zeelandnet.
dat is i.v.m. de webmail


gr. Chris
 
thnx
ga het proberen
ik heb meer goede berichten over ashampoo spul gelezen
MAAR
Deze start een driver update op met melding 15 benodigd en BETALEN = nu kopen
en dat vind ik vreemd omdat HP ook steeds een check uitvoert.
kies ik voor oke, maar toch lijkt me dat raar/tegenstrijdig.
en als een hollander moet betalen !?!?!

dus toch maar gekozen voor afsluiten
by the way ik zag geen melding over een toolbar ?

---------- Bericht toegevoegd op 20:30 ---------- Vorige bericht was op 20:12 ----------

ik heb verder gezocht op de site - was verwarrend - nu optimizer free gevonden gedownload en gezien dat er gevraagd wordt om driver updater gekozen voor Nee, dus nog even verder proberen.
blijkt nu ook in het NL te zijn. de vorige was duits.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Altijd links en meeliftende software uitvinken bij installatie van software.
 
Gisteravond ca. 20.30 uur ashampoo opgestart. om 11.30 ging ik naar bed en was deze nog bezig.
Gewoon laten draaien
en nu vanavond moet alles afgerond zijn, ondanks dat het scherm met keuze start optimalisatie nog open leek te staan.
afgesloten en ga eens kijken of alles verder goed draait.
zo te zien wel
gr. Chris
 
alles werkt prima nu op mijn pc
thnx
 
Advanced System Care is vet slecht heb het ooit op mijn pc gehad maar nooit meer wat een ellende. :zipped:
 
Advanced System Care is vet slecht heb het ooit op mijn pc gehad maar nooit meer wat een ellende. :zipped:

Daar heb je volkomen gelijk in, Iobit is een Chinees softwarebedrijf en dat moet je gewoon links- of rechtsom achter je laten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan