• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tv-programma opnemen op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
ZIGGO biedt de mogelijkheid aan om tv-uitzendingen op je pc te bekijken. Dat gaat prima! Er is is keuze genoeg. Maar nu wil ik een bepaalde uitzending ook opnemen op mijn HD. Kan dat via een bepaalde add on op Firefox? Of is daar andere software voor nodig? Want add ons gaan alleen over downloaden...toch?
 
Bij mijn weten kan je met Firefox niet op Horizon TV kijken, tenzij Ziggo is afgestapt van Silverlight.
Update: ik sta er versteld van: met Firefox ingelogd via Firefox en waarachtig - een prachtig beeld (is nu dus HTML 5).

Maar ik denk dat een en ander beveiligd is tegen opnemen.
 
Misschien heb ik het niet goed verwoord.
Ik heb Horizon niet nodig! Ik log op ziggogo.tv in met Mijn Ziggo account en dan krijg ik alle tv-kanalen.
En het beeld is inderdaad uitstekend.
Ik heb alleen Win7 dus de Ziggo GO app (voor Win10) is voor mij niet bereikbaar.

Maar ook zonder de app heb ik dan de beschikking over alle tv-zenders van mijn tv-abonnement. De Horizon Mediabox heeft een HD waarop je dus je opgenomen programma's kunt opslaan. Maar eenmaal VOL moet je gaan leegmaken om ruimte te krijgen.
De pc heeft een veel grotere opslagcapaciteit.
Alleen: Waarmee kun je dus op je pc die programma's opnemen?

Beveiliging lijkt me overdreven want waarom zou dat op de Horizon Mediabox voor hetzelfde doel wel mogen?
Ik heb het geprobeerd met het veilige Ice Screen Recorder, maar dat is eigenlijk niets.
Met het Media Center van Win7 kun je kennelijk wel opnemen, maar dat lukt ook niet want dat heeft een tv-tuner nodig. Vreemd want de tv-kanalen stromen mijn pc binnen via die Ziggigi.nl ..
Waar zit de bottleneck dan..?.
 
"Met het Media Center van Win7 kun je kennelijk wel opnemen, maar dat lukt ook niet want dat heeft een tv-tuner nodig. Vreemd want de tv-kanalen stromen mijn pc binnen via die Ziggigi.nl ..
Waar zit de bottleneck dan..?."
Er zijn voor elke applicatie (Terrestrial, Coax, Sateliet) aparte tuners nodig. Om bv. met mijn AnySee TV kaart via Media Center op te kunnen nemen heeft AnySee een aparte viruele tuner geprogrammeerd. Dit om de opname beveiliging van Media Center te kunnen omzeilen.
 
Windowstoets+G doet soms wonderen.
 
Windows toets +G opent in Windows 10 de Gamebalk
 
Precies en daarmee kun je dus opnemen hetgeen op je scherm wordt getoond.
 
Allereerst dank voor de reacties.
Maar Windowstoets + G doet geen wonderen bij mij...! Bovendien schreef ik al dat ik WIN7 heb.
Ik heb dus nog niets, helaas
 
Indien het uitzendingen betreft van Nederlandse zenders die je wil opnemen - kijk dan eens naar Gemist Downloader.
Dat tool gebruik ik al sinds Windows 7 om uitzendingen van de NOS op te kunnen nemen.
Maar ook RTL is ermee mogelijk.
 
Ja, die gebruikte ik al eerder. Maar nu gaat het om kanalen als ID, National Geographic, Discovery enz. die op een tijdstip programma's uitzenden die ik wil opnemen als mij HD dan net vol zit.
Ik heb het zojuist geprobeerd op mijn computer met een uitzending die ik wilde opnemen maar toen schakelde de pc toch over naar mijn Horizon Mediabox (die dus vrijwel vol zit).
Kennelijk is de pc niet in staat om een tv-programma op te nemen. Vreemd want je mag op een pc er wel naar kijken maar die uitzending niet bewaren via hetzelfde thuisnetwerk.
En ook vreemd dat je alle kanalen kunt kiezen op je computer en toch een tuner nodig hebt voor recording...
 
Het heeft me niet losgelaten dus ben ik op zoek voor je gegaan.
Maar ben van een koude kermis teruggekomen.

Er zijn heel goede screen recording programma's te krijgen, in prijs variërend van een 25 - 100 dollar.
Gratis aangeboden programma's blijken alsnog shareware programma's te zijn, dus ook dat schiet niet op.

Ik acht het wel mogelijk dat in de nabije toekomst Gemist Downloader wordt aangepast en van Ziggo Go en de KPN variant de gekozen video's kan downloaden (als heruitzending!)
 
Kijk, dat typeert jou nou ook weer, hè? Altijd al uitgebreid een bruikbare reactie geven en anders verder gaan zoeken. Hulde! :)
Ik heb overigens ook nog verschillende veilige programma's geprobeerd, maar zonder goed resultaat. Het is jammer dat de genoemde tv-kanalen geen Uitzending Gemist downloader hebben. Maar, zoals je aangeeft. dat kan nog komen. Geduld hebben dus... Maar ik blijf ook mogelijkheden zoeken....
Dank je.
 
Een tijd geleden alweer...maar ik vraag me af of je met een goede screenrecorder dezelfde resultaten kunt krijgen als met een videodownloader. In dit geval: een tv- programma hiermee "live' opnemen, incl. bijv. ondertiteling...
 
Misschien wel maar wat is de meerwaarde daarvan ten Opzichte van de uitzending / aflevering downloaden?
 
Dat is nu juist het probleem! Dat kan niet! Dat heb ik bij de topic start al aangegeven.
 
Heb je geen externe HDD die je kunt aansluiten via een USB op je Horizon? Dus zonder jouw PC maar rechtstreeks op je Horizon box. Er zitten twee USB aansluitingen op die box. Dan heb je meer opslagruimte om je gemiste programma's op te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan