• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info twedehandsspullen online kopen/verkopen in Nederland.

Geertvbo

Bekend gezicht
Lid geworden
2 dec 2020
Berichten
100
Waarderingsscore
0
Hallo

Ik heb ontdekt dat na Speurders nu ook marktplaats voor particulier verdwijnt.
Een facebook account heb ik al jaren niet meer.
Ik vraag me af hoe en waar een Nederlander nu nog zijn spullen kan aanbieden.
Gebeurt dit nu vnl via android app of zijn er ook nog steeds websites voor?
 
Ik gebruik zelf daarvoor Marktplaats.
Via de computer, maar er is dacht ik ook een app voor.
 
Nou, ik ken marktplaats ook al jaren, maar gisteren raakte ik er niet op. Via google kwam ik telkens deze tegen voor bedrijven. Nu is deze gelukkig terug. vreemd.
Zijn er alternatieven naast deze en édehands;nl(.be en .fr) in Nederland?
ik zat gisteren te denken, als marktplaats het voorbeeld van speurders.nl volgt is er bijna een monopolie voor 2dehands.
 
Hoe kom je aan de gedachte dat Marktplaats voor particulieren gaat verdwijnen?
 
Nou, ik schreef het net. Deze kwam gisteren in google gewoon niet meer voor. Het lijkt of deze plots offline was. Niet te bereiken. met speurders.nl was het ook zeer plots omgeschakeld.
Ik ga die eerste post even aanpassen, dat was blijkbaar wat voorbarig. Maar dat is op dit forum niet mogelijk.
 
Inderdaad is het aanpassen van berichten na een tijdje niet meer mogelijk. Als je het wil kan ik het voor je doen, maar het lijkt mij niet nodig.

Het kan natuurlijk zijn dat ze gisteren bij Marktplaats storing hadden waardoor je de website niet kon bereiken.
 
Marktplaats blijft gewoon bestaan hoor, verkeerde aanname dat die zou stoppen, tis dan de kip met de goeden eieren weggooien.
Speurders is wel gestopt.
Er zijn nog een paar die zijn overgebleven.
B.v.
 
Laat ik er nog tweedehandspuntnet bijzetten.
 
Het feit dat jij Marktplaats gisteren niet kon vinden wil nog niet zeggen dat hij verdwenen zou zijn.
Ik kon bv. Jumbo.com niet bereiken. Ik kwam er al snel achter dat diverse sites zo zijn ingesteld dat als je ze via VPN bezoekt, ze "niet thuis" geven. Dat geldt bv. ook voor betalen met Ideal. Vooral dat laatse vind ik niet fijn want juist dan wil ik VPN gebruiken.
 
Ik las net je voorsteltopic. Als belg heb je ook nog kapaza.be wat nu ook naar 2dehands.be verwijst.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan