• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Tweede rescue medium voor Macrium Reflect wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan een filmpje niet gedacht. Ik was immers in shock:eek:
Ik gebruik EaseUS Partition Manager. Ik had twee opdrachten gegeven: 'n Partitie van 64 GB aanmaken en die formatteren. Hoe die formatteeropdracht bij de os schijf is gekomen is me een raadsel. Ik had de usb schijf zorgvuldig geselecteerd. Volgende keer nog zorgvuldiger werken.
Ik vraag me nu trouwens wel af of hij idd de os schijf aan het formatteren was of dat het alleen om de sd kaart ging. Ik schrok zo van dat zwarte scherm dat ik niet alles zorgvuldig gelezen heb.

@Emi: Hoe ik het ervaren heb: Macrium biedt bij het aanmaken van een rescue medium een update aan. Als je die accepteert formatteert hij idd naar FAT32. Als je die niet neemt formatteert hij niet en zet hij het op NTFS.
 
Laatst bewerkt:
de update die hij aanbood hier en welke ik dus aanvaard heb betrof een nieuwe WinPE versie ..
Ashampoo_Snap_woensdag 2 januari 2019_15h57m48s_001_.png
 
Dat is hem ja.
 
Toch nog maar een extra testje gedaan: de sd kaart in een andere, oudere adapter gestopt. En ook dat werkt.
5c2cec940e438-Card_reader.jpg

Er moet dus duidelijk iets aan de hand zijn met die adapter die het niet doet.
 
heb je toevallig de connectoren van deze adapter aangeraakt dan kunnen deze vettig geworden zijn ...en maken deze slecht contact (zelf al aan de hand gehad) effe over de mouw wrijven en deze was weer te gebruiken … de mijne is hier ook van et merk Samsung .
 
Ik probeer aanraking altijd te vermijden en hij doet het in de andere adapter wél. Dat brengt me nu op het idee om eens te booten met alleen de adapter en géén kaartje er in. Kijken wat de UEFI zegt want ik begin een comptabiliteitsprobleem te vermoeden.
 
ik heb het niet over je micro sd maar over de adapter zelf .
 
Van de usb adapter kun je geen contacten aanraken. Die andere (insteek)adapter werkt gewoon. In de UEFI krijg ik zonder kaartje dezelfde melding als mét kaartje. Ik denk dat om e.o.a. reden de UEFI het kaartje mss wel ziet, ik kan er immers op lezen en schrijven, maar dat er voor het booten toch iets mis is. Dat hij mss de bootsector niet kan vinden o.id. In die boot-dingen ben ik niet zo goed thuis
 
kan dit niet testen aangezien ik hier géén pc's heb staan met een UEFI.
gebruik hier nog steeds de oudere bios (en)..
 
Ik heb ook even getest met de goede adapter. Als ik daarmee boot zonder dat het kaartje er in zit, gedraagt deze zich precies hetzelfde als de slechte adapter. De UEFI lijkt dus het kaartje in de slechte adapter gewoon niet te zien.
 
Wel sterk geworden van dat trekken aan dat dode paard.:eek:
Openmaken en kieke, denkelijk een aansluiting/contact of koperbaantje krom of kapoet.
 
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Had al geprobeerd om te kijken maar kreeg hem, althans zonder beschadiging, maar half open.

Wat betreft dat dode paard: om e.o.a. reden zie ik toch uitdaging om zoiets uit te zoeken. Ik begon mijn loopbaan ook in de service van complexe apparaten. Ik vond echter dat er te weinig perspectief was en ben toen apparaten gaan ontwerpen.
Ook nu privé heb ik een stereotorentje onder hande waarvan de snaartjes uitgelubbert zijn. Ik vind het zonde om zo'n heel apparaat zo maar in de kliko te gooien. Vandaag zijn de snaartjes vanuit Slovenia of daaromtrend verstuurd! € 10.45 voor 5 snaartjes incl. verzenden. Of de CD speler echt nog goed is moet ik echter nog afwachten.
 
En zo ziet hij er van binnen uit:
5c2d10d8a4bb5-SD_adapter.jpg

Voor zo ver ik kan zien is er niets mis met de contacten. Voor de zekerheid heb ik de soldeerverbindingen tussen sd card connector en pcb nagesoldeerd want daar hadden haarscheurtjes kunnen zitten. Probleem is echter niet opgelost.
Ik blijf het nog even een comptabiliteitsprobleem noemen.
 
Ook nu privé heb ik een stereotorentje onder hande waarvan de snaartjes uitgelubbert zijn. Ik vind het zonde om zo'n heel apparaat zo maar in de kliko te gooien.
Doe het ook, alleen een Philips cd wisselaar van 35 jaar oud was niet meer te redden, allemaal plastic zooi wat was verouderd, als je er naar keek brokkelde dat al af.
Mijn Yamaha preamp C70 wil het ook niet meer doen zoals ik het wil, bijna 40 jaar oud, printplaat valt uit elkaar, ook veroudering, een nieuwe NAD 165 mag het nu doen.
Dus op een gegeven moment is het over met dat oude spul.
 
Ik heb nog een fijne Philips:
5c2d1df254745-22AH606.jpg

Volgens mij nog van voor 1980. Doet het nog net als toen. Al zullen de elco's wel droog zijn.
Vroeger was ik ook een beetje audiofiel. Tegenwoordig doe ik er weinig meer aan. Ik heb echter wel nog een Philips GP422 quadrofonisch element. en nog wat boxen met een speakerset uit de grootste motional feedback boxen.
 
Laatst bewerkt:
Maak ze maar eens open en vergelijk ze met Japanse equivalenten, elektronica montage en printplaten uit de middeleeuwen, tuner 702 en versterker gehad.
Heb Philips apparatuur nooit fijn gevonden, wat een meuk was dat, heb nog een 19" timer, de 080 als centrale schakelaar, voor de rest niet meer echt lekker mee te werken.
 
Er zijn betere merken ja. Ik was vroeger gecharmeerd van Quad. Maar zoals gezegd, echte audiofiel was ik niet. Maar ik bouwde wel mijn eigen boxen en versterkers.
En ja. Japanners schrijven, in elk geval schreven, kwaliteit met hoofdletters. Daarom wil ik ook alleen maar Japanse auto's. Als er vroeger op de zaak voor Japanse klanten ontwikkeld moest worden waren er altijd een hele serie extra kwaliteitseisen.
 
Beetje off topic maar ik kwam toevallig deze video tegen over hoe je via een datakabel aan een corrupte sd kaart te solderen toegang kunt krijggen: View: https://www.youtube.com/watch?v=1mmwpSTz6Y8

Maar of het zo gemakkelijk werkt? Zou mooi zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan