• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tweede scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbr

Nieuw lid
Lid geworden
17 jan 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
hallo

ik heb een werkplaats met een computer.
daarnaast heb ik verder - in huis op bureau - een computer.
graag had ik het scherm van in de werkplaats kunnen zien op een appart scherm op mijn bureau
op dat tweede scherm op mijn bureau zou ik ook moeten kunnen werken .
wat zijn eventuele oplossingen daarvoor ?
eventueel met kvm switch , afstand van bureau tot werkplaats ca 20 m
andere oplossingen ?

grts
 
AnyDesk of TeamViewer. Zo kan je het scherm van je werkplaats delen naar de pc op je bureau (2de scherm). Internet connectie op beide pc's is wel vereist.
 
artstudiog ,
bedankt
echter , ik wil de kosten niet doen voor daar een tweede pc te zetten ,
en comuter die ik daar ( in bureau )nu gebruik is een laptop

mvg
 
En is die laptop in de werkplaats dan niet verbonden met internet (wifi of LAN)?
 
via extern bureaublad kan je ook prima een ander systeem aansturen.dat gebruiken wij op kantoor als we thuis werken.
het enigste wat je nodig hebt is toegang tot internet.
 
echter , ik wil de kosten niet doen voor daar een tweede pc te zetten ,
Hoezo tweede pc? Het enige wat je nodig hebt is een tweede scherm. En dat was de vraag toch? En ook het antwoord wat ArtstudioG gaf.

Normaliter kun je op een laptop ook een tweede scherm aansluiten en instellen. Daar kun je dan Anydesk of Teamviewer op laten draaien. En het laptopscherm gewoon blijven gebruiken voor je normale werkzaamheden

Blijft alleen het enige noodzakelijke wifi of lan toegang, liefst met internet.
 
Tot zo ver mij bekend is ondersteunt niet elke laptop een 2e scherm.
Sommigen niet maar de meesten wel, ofwel via VGA aansluiting ofwel via HDMI. Er zijn er ook waar je ze niet apart kunt besturen, maar wel tegelijk aan hebben, dus alleen laptop beeld. Maar dat is toch gemakkelijk genoeg even geprobeerd?
 
Zelf heb ik ooit een (goedkope) laptop gehad waarbij ik wel een externe monitor aan kon sluiten maar waarbij het scherm van de laptop zelf dan niet werkte. Dan was het dus kiezen welk scherm je wilt gebruiken.
Met mijn huidige laptop heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, maar ik vermoed dat het daar wel op zou moeten werken.
 
waarbij ik wel een externe monitor aan kon sluiten maar waarbij het scherm van de laptop zelf dan niet werkte.
Dat kan voorkomen. Maar heb je dan wel de functie knoppen gebruikt?
Bij antieke laptops van bijv. Toshiba (lees: 1998/2001) gebeurde dat ook vaak. Maar er zit een functie knop op, veelal Fn F5 waarmee je dan kunt switchen. Keuze tussen ofwel laptop beeld, ofwel extern, ofwel beiden.
Maar het kan best dat bepaalde goedkope types gewoon de interne kaart uitschakelen net zoals sommige moederborden dat vroeger ook bij de PC deden.

Echter dat is dus makkelijk even te testen als men een tweede monitor heeft.
 
Vaak werken de knoppen die dat soort functies beheren niet of beperkt als je een ander besturingssysteem dan Windows gebruikt, omdat er geen of slechts een beperkte driver beschikbaar is.

via extern bureaublad kan je ook prima een ander systeem aansturen.dat gebruiken wij op kantoor als we thuis werken.
het enigste wat je nodig hebt is toegang tot internet.
Ten eerste heb voor de Extern bureaublad functie een pro/ultimate editie van Windows nodig op de PC die je wil overnemen.

Ten tweede moet je, als beide computers niet op hetzelfde netwerk zitten maar via het internet met elkaar verbonden moeten worden, ook nog een poort forwarden op de router naar de te overnemen computer. Daarbij vraag ik mij af om het slim is om poort 3389 (de poort waarop Extern Bureaublad communiceert) zomaar open te zetten naar een bedrijfsmachine zonder dat je andere maatregelen neemt, Bijvoorbeeld 2 factor authenticatie of verbinden via een VPN server.
 
Zojuist geprobeerd met mijn Elitebook (met Ubuntu). Een 2e scherm op hdmi word dan vanzelf ingeschakeld.
Het zal dus afhankelijk zijn van welke laptop je hebt.
als beide computers niet op hetzelfde netwerk zitten
Als ik het goed heb begrepen gaat het bij de topicstarter om het aansturen van een 2e scherm op 1 laptop, zonder tussenkomst van een extra computer.
 
Nee, hij wil graag in zijn bureau op het tweede scherm van de laptop hetzelfde zien wat er op de computer/laptop in de werkplaats gebeurt.
 
Ik zou VNC server en viewer aanraden.

Werkt perfect als de pc zich althans in hetzelfde netwerk bevinden.

VNC server en viewer

VNC Viewer

Je dient een account aan te maken, en de server en viewer op de hoofd pc installeren, vervolgens de server op de werkplaats pc. En dan de viewer starten op de hoofd pc.
 
VNC is prima, maar dan kun je net zo goed Anydesk gebruiken, heb je ook geen apart account nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan