• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tweede schijf inbouwen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
in mijn ongeveer 10 jaar oude reserve HPCompaq dc 7900 waar ik al eerder problemen mee (HD bewerkt met dban en nieuwe windows 7) had lukt het nu niet om een tweede schijf in te bouwen. De aansluitingen zijn er wel, maar bij opstarten geeft hij niet meer thuis, d.w.z. wil niet doorstarten. Ligt dan aan de bekabeling naar één van de 4 de lan-poorten op het mobo (wit,zwart,lichtblauw en donkerblauw)? Uiteraard kan ik wel een uitwendige USB-schijf inpluggen, maar ik wilde graag een inwendige schijf gebruiken.
 
Staan die SATA poorten aan? Weet je zeker dat die schijf goed is?
 
Word in het BIOS de schijf wel herkent?

En staat de boot-opties de huidige schijf wel ingesteld als eerste?
 
De betreffendereserve- pc moet ik steeds weer opnieuw opstellen, inpluggen enzovoorts. Zodra ik dat weer gedaan heb kom ik er op terug. Het zou best kunnen dat de huidigeSSD-schijf niet als eerste ingesteld staat: ik meen na cd-rom als tweede. Wat betreft de Sata-poorten: valt daar iets van in te stellen? de schijf (een oudere uit een laptop ooit) is goed, want hij wordt momenteel nog gebruikt als derde (ingebouwde) opslag-schijf in mijn werk-pc. Of moet ik hem sowieso eerst formatteren?Vreemd is overigens weer dat ik géén email-bericht kreeg van jullie reacties, die waren dus 3 juni 21.42 u en 4 juni 07.57 u. Het oude liedje.
(inmiddels twee uren later)
Met die SSD gaat alles razend snel: meteen tokkelen op F9 geeft bootmenu, daar staat Harddisk niet bovenaan (maar start daar dus wel mee op), tokkelen op F10 geeft "Setup", maar daar zie ik geen mogelijkheid ergens mijn HD bovenaan te zetten. Nog een beetje het oude Bios met tabbladen installatie bestand/ opslag / beveiliging / voeding en geavanceerd. tokkelen op F12 laat gewoon opstarten.
Misschien staan er resten van een Windows-opstart op die tweede harde schijf, en zal ik eens kijken met formatteren of desnoods met DBAN of het dan wel lukt. Ik meld me weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prima we horen het wel!
 
om duidelijk te zijn: uiteindelijk die Seagate-schijf, afkomstig uit een oude laptop - geformatteerd; dat gaf hetzelfde euvel. Toen ten einde raad met DBAN "behandeld" (dat duurde heel veel langer dan ik gewend was), maar ook dat gaf in de desbetreffende pc ook dezelfde vervelende melding bij opstarten. In een andere pc werd de schijf wel herkend. Ik denk dat het aan de pc of aan de bios-instelling ligt of zo. Ik stop nu met in die reserve-pc een tweede schijf in te willen bouwen; kan altijd een USB-schijf toepassen. Wel zo makkelijk. Wat mij betreft mag hier een "slot"op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan