• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ubuntu repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Na instellen BIOS de installatie DVD laten opstarten, dan krijg je
Taal
Toetsenbord
Bijgewerkte pakketten
Installatierype, kies hier "Iers anders"
Bij het volgende scherm krijg ik dan na invullen de melding: "Er is geen basisbestandssysteem"

Wat nu verder te doen ? Groet,
 
Je zegt: na invullen. Krijg je na 'Iets anders' niet de "schijf indeler"? Hier zou het mogelijk moeten zijn om de doelschijf te kiezen en te formatteren.
 
Beetje weinig info..

Als het ooit een Windows harddisk is geweest heb je een NTFS-partitie (of uit de prehistory Fat(32)) en daarom dus geen bruikbaar bestandssysteem.
Ubuntu kan wel overweg met NTFS maar niet om op geïnstalleerd te worden. Je dient Ubuntu op een "ext4" bestandssysteem te installeren.
 
Je zegt: na invullen. Krijg je na 'Iets anders' niet de "schijf indeler"? Hier zou het mogelijk moeten zijn om de doelschijf te kiezen en te formatteren.
Ja, ik bedoelde de schijfindeler. Ik weet hier niet goed mee om te gaan, eerlijk gezegd. Ooit heb ik wel eens xubuntu vernieuwd en kreeg dan de kans om de nieuwe te installeren "met behoud van bestanden"
 
De huidige xubuntu staat op een Ext4 partitie. Er is een swap partitie. Als ik nu dezelfde nieuwe xubuntu wil installeren op de partitie van de oude xubuntu dan moet ik waarschijnljk de "formatteren"knop aanvinken. Dan krijg ik wellicht niet de boodschap over basisbestandssysteem.
Is dat juist ?
 
Zojuist gedaan. Mijn HD is groot genoeg, dus ik heb een nieuwe xubuntu op een nieuwe partitie gezet.
De "zieke"ga ik dadelijk formatteren. Ben ik er zeker van dat de VPN invloeden eraf zijn.
Toch jammer, we komen er nooit achter waar de VPN zich nu ingenesteld had.
Iedereen bedankt voor de ondersteuning. Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan