• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitbreding geheugen en harddisk Easynote 3255

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jsfeiner

Gast
Hoi iedereen,

Ik heb een Packard Bell Easynote E3255. Ik heb het probleem dat mijn harde schijf kapot is. Nu wil ik hem vervangen maar met een grotere hard disc (nu 60 MB). Is dat mogelijk en moet ik dan ook het intern geheugen optimaliseren tot 1028 kb?

Jasper

je bedoelt; hardeschijf is 60GB en intern is 1028 MB?

Nee, de harde schijf heeft een capaciteit nu van 60 GB, maar die wil ik vergroten en het inern processgeheugen is nu 526kb en die wil ik verdubbelen. Volgens de website van Packard Bell gebruikt die de volgende chip: PC266 DDR SDRAM 200-pins SO-DIMM.

het processor geheugen kan je niet vergroten;

wel het "intern" geheugen /RAM geheugen :)

Tuurlijk ik heb het daarover, het intern geheugen en dat kan maximaal 1024 Kb (1MB).

En gewoon vol blijven houden.:eek:

Je kunt 2 latjes van 512 mb erin plaatsen, dan heb je 1 gig. aan geheugen.

mb is toch echt wat anders dan kb hoor, en ook gb is weer wat anders.

Tip, wandel morgen naar de plaatselijke PC boer met de laptop onder je arm en laat je voorlichten.

Als je een grotere HD schijf erin zet, dan moet er ook opnieuw een besturingssysteem genstalleerd worden! Beschik je daarover?
Of heb je recovery CD's gemaakt?

Tuurlijk ik heb het daarover, het intern geheugen en dat kan maximaal 1024 Kb (1MB).

....

jij hebt het over de cache van je processor ;)

en die kan je niet vergroten ;)

Jullie hebben gelijk. Ik heb die info ook inmiddels al gevonden, maar nu de andere vraag is het mogelijk om op een Packard Bell een interne hard schijf te zetten die groter is dan 60GB? Ik heb een Windows XP Home versie....

lijkt mij wel, als jij een XP/vista cd hebt, om je Windows er weer op nieuw op te zetten :)

Ja dat kan.
Wordt je notebook nogal warm.
Neem er dan meteen een notebookcooler bij!

Maar met hoeveel geheugen is dan de hard disk uit te rusten en om te zorgen dat ie niet te heet wordt en niet te langzaam wordt?

de harde schijf heeft verder niets met het geheugen te maken.

Dus je kan de grootte van de HD veranderen als je wilt, zonder dat je het geheugen hoeft uit te breiden.

Los daarvan is het wel de moeite om, nu de computer toch open wordt gemaakt, extra geheugen erin te laten zetten. Dit is meestal niet echt duur, maar wel erg prestatieverbeterend.
Ik begrijp dat je 512 MB RAM/Werkgeheugen hebt. Daar zou ik dan 512 x2 = 1024 MB = 1GB van laten maken.

Als er nu een 60GB schijf in zit, moet er zonder meer een 120GB in kunnen. Mogelijk ook groter, maar er is een kansje dat je laptop niet groter dan 128 aan kan. Let ook op de aansluiting, waarschijnlijk 2.5" IDE. En de dikte, die kan 9.5mm of 12.5mm zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan