• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitbreiden SATA 6Gbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Ik wil een kaart kopen (o.i.d.) om de aantal SATA 6Gbps aansluitingen uit te breiden maar, als het kan, niet ten kosten van snelheid.
Ik wou 2 nieuwe HDD's aansluiten op mijn MoBo maar ik had er alleen maar plek voor 1. Ik heb nog een lege slot voor PCi en 1 PCi-express.
Waar moet ik opletten bij kopen als ik wil dat de snelheid van HDD's niet achteruit gaat?
Moet het PCi of PCi-express zijn? Of iets anders?

Alvast bedankt.
 
Geef het merk en type van je moederbord eens door
 
Het is een MSI Z77A-G43
maxresdefault.jpg
 
Kijk hier eens: PCI Express Kaart - 2x 7p SATA - PCI Express Kaart - 2x 7p SATA, Bustype: PCI Express x1, x4, x8 or x16, Aansluiting extern: n.v.t., Aansluiting intern: 2x 7p SATA, Voeding: n.v.t.
of deze:
StarTech.com 2-poort SATA 6 Gbit/s PCI Express SATA Controllerkaart - Controller voor opslag - 2 Kanaal - SATA 6Gb/s - 6 GBps - PCIe - Azerty
Wel opletten met die kaartjes: het moederbord heeft 2 x PCIe 2.0 x1 slots (dat zijn die kleintjes) en die zijn gelimiteerd tot een goeie 200mb in plaats van de volle 600mb. Niettegenstaande dat, blijft het een deftige snelheid voor klassieke HDD's en heb je toch mooi 2 extra sata's.
 
Ik zie dat er 2 SATA aansluitingen zijn, is er nog wat met bijvoorbeeld 4? Want als ik toch al iets ga kopen, dan kan ik net zo goed wat ruimer zitten..
 
Tweakers
B.v.
Dingen kun je ook in een 4x, 8x of 16x PCI-e slot plaatsen, overigens.

Zal maar niet beginnen over de doorvoersnelheden want dat kunnen die PCI-e kaartjes makkelijk aan.
 
Ja, deze is mooi maar Amazon.DE...
 
En?
Neem je een 2 poorts.......
Kan er altijd nog eentje bij, sloten zat.
 
Sorry LP, ik kan je niet echt volgen... als je bedoeld PCI sloten, die heb ik niet echt zat zoals je zegt. 1x PCI express en 1x PCI heb ik leeg, de rest is vol.
 
Je hebt 4 PCI-e sloten, 2 x 1x, 1 x16 die op 8x werkt maar die kan gewoon worden gebruikt en een 16x waar de videokaart inzit.
Wat zit er dan in die andere 3?

PCI sloten vergeten.
 
Oei, dat zou ik moeten kijken.. laatste keer dat ik ging kijken was er behoorlijk druk daar. Ik heb E-MU audio kaart ook en USB hub.. verder weet ik nu niet, vanavond kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan