• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies uitdaging in Python bij for loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik ben bezig een cursus van Codecademy te doorlopen en loop tegen de volgende uitdaging aan:

Als ik de volgende code aanroep dan krijg ik netjes het getal op de plaats met index 2 te zien.

new_prices = [25, 20, 35, 15, 15, 30, 45, 30]

3518jet.jpg


35

Als ik vervolgens hetzelfde doe binnen een for loop dan krijg ik een foutmelding.

hairstyles = ["bouffant", "pixie", "dreadlocks", "crew", "bowl", "bob", "mohawk", "flattop"]
new_prices = [25, 20, 35, 15, 15, 30, 45, 30]

cuts_under_30 = []

qqecly.jpg


Foutmelding:
2mp07bs.jpg


Wie kan mij vertellen wat ik fout doe, ik snap het niet omdat het (new_prices) buiten de for loop schijnbaar wel als integer gezien wordt en binnen de loop niet?
 
Laatst bewerkt:
Voordat we beginnen ik ben niet zo thuis in python maar ik ga proberen je te helpen.

Wat voor type is new_prices[]? een int of een string?
 
wat je kan proberen is binnen de for loop maar nog boven de if statement een int neer te zetten die de huidige prijs gebruikt, en die dan gebruiken voor de if statement. Dan krijg je dit:

for i in hairstyles:
int price = new_prices
if price < 30:
(.....)
 
Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie.

new_prices zou m.i. een integer moeten zijn omdat er in deze lijst (new_prices) alleen maar integers staan.

1 minuut geleden schoot me iets te binnen wat de fout bleek te zijn.
De i in de for statement kan ik niet gebruiken als index in een volgende statement,
Ik heb de eerste i gewijzigd in style en voor/boven de for loop heb ik i de waarde nul gegeven en binnen if de loop tel ik daar steeds 1 bij op om de juiste index te verkrijgen.

Hier de werkende code:
zvddfp.jpg


Met bijbehorend antwoord:
15xokyr.jpg


Nogmaals dank
 
Ah okay, ik zat helemaal verkeerd te denken als dat de fout was. Mooi dat het is opgelost.
 
Hoe het nu precies zit weet ik nog niet voor de volle 100% maar het werkt in ieder geval, het begrip komt hopelijk volledig met de ervaring die ik ga krijgen. Ben nu een week echt intensief bezig met programmeren dus er moeten nog heel wat kwartjes gaan vallen :).
 
Haha, ja ik heb er ook lang over gedaan met de taal die ik altijd gebruik en ben nog steeds niet de beste. Maar succes in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan