• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitleen systeem laptops/beamers

Status
Niet open voor verdere reacties.

J0b

Nieuw lid
Lid geworden
7 dec 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

ICT-ers hebben er wekelijks mee te maken; Het uitlenen van laptops/beamers op het werk.
Dit moet natuurlijk op een goede manier worden geregistreerd.
Je moet bijvoorbeeld dus rekening houden met;

- Welke gebruiker neemt een laptop mee?
- Voor hoelang is de laptop gereserveerd?
- Welke laptop heeft de gebruiker mee genomen?

Doordat er veel gebruikers een laptop/beamer willen lenen, moet dit zorgvuldig worden geregistreerd.
Anders kun je nooit meer bijhouden hoeveel laptops/beamers je nog over hebt om uit te lenen.

Ik ben opzoek naar zo'n uitleen systeem voor op het werk.
Het zou mooi zijn als de gebruiker zelf een laptop/beamer kan reserveren voor een bepaalde tijd zodat dit allemaal automatisch gaat. En wij (ICT-ers) niet elke keer hoeven kijken of er nog genoeg laptops/beamers aanwezig zijn.

Na wat zoeken op google en dit forum kwam ik niet heel veel verder. Ik heb gezocht op termen zoals: uitleensysteem, hotel reserveer systeem etc.

Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie mij iets kan aanbevelen.

Alvast bedankt!
 
Toen ik Speciaal agent was en een wapen wilde, wetd het registratienr opgeschreven waar ik dan mijn handtekening achter zetten.
Bij het inleveren van het wapen tekende de innemer van het wapen met zijn handtekening en topte het wapen achter slot en grendel.

Zo staat ieder wapen op een naam en is het onmogelijk dat er een wapen is , dat niet op een naam staat.
Ofwel van een agent of op naam van de beheerder van de wapenkamer.

Het werkt al honderden jaren in het leger en aanverwante organisaties.
en is veilig.
Alleen de politie wil het wapen mee naar huis, zo dat er om de haverklap doden vallen door politiepistolen.
Dat is bij militairen niet mogelijk.
Alleen als er noodzaak voor is mag een militair een vuurwapen mee naar huis nemen.
En dat zijn uitzonderlijke situaties die als het maar even kan voorkomen worden.

Dit systeem is waterdicht en je weet op ieder moment waar welk wapen is.
Simpel en effectief.

Een lijst met serienummers van wapens en een naam erachetr met handtekening.
Ga je naar huis lever je je wapen waar in en tekend de beheerder van de wapenkamer voor het innemen en bezit van het wapen.

Maar dit antwoord is zo simpel, dat ik vrees dat ik niet begrijp wat je bedoeld,
De politie neemt alleen hun wapen mee naar huis als ze geen brandkast hebben om de brandweer in gevaar te brengen bij brand.
Allemaal triggerhappy en een gevaar voor de samenleving.

De pistolen worden vooral sind 1979 mee naar huis genomen om hun vrouw het pistool op het hoofd te zetten, want in 1979 is geregeld dat iemand een pistool op het hoofd zetten niet meer valt onder het dreigen met geweld.
Het blanke wapen (de sabel) is in 1979 afgeschaft omdat er een kroning aan kwam die als de sabel niet vervangen was door de langelat vele doden tot gevolg had gehad.

Afijn dat was de vraag niet.
Een waterdicht systeem is zeer eenvoudig.

De items nummeren en op een naam zetten en die persoon voor het bezit laten tekenen.

Wat voor item doet er niet toe.

Gewoon nummer, naam en handtekening.

Op een gegeven moment hebben we de magezijnen met kogels in een plastic zakje laten sealen, omdat je anders iedere keer alle kogels moet tellen.
Nu weet je als het plastic dicht is, dat de kogels er ook zijn.
Zo kan je de magazijnen in je patroontassen stoppen en hoef je nog maar 1 magazijn leeg te halen om de kogels te tellen.
Vrijwel altijd 15 patronen og je moet een speciaal wapen hebben voor een speciale opdracht.
Je telt de patronen als je ze krijgt en tekend er dan voor en als je de patronen weer inleverd teld de innemer de patronen en zet ze op zijn naam en tekend met zijn handtekening.

Er is nog nooit 1 patroon verdwenen.
Het systeem is waterdicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan