• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitvallen en Heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

quintuhn

Nieuw lid
Lid geworden
8 jul 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik al eens een vraag gesteld, over een bepaald probleem, en dit is eigenlijk hetzelfde probleem nog steeds.
Ik heb even een nieuwe discussie geopend omdat die andere al een aantal jaren oud was, en het probleem ietwat is verschoven.
Nu hoor ik jullie denken, Wat is het probleem?:biggrin:. Dat zal ik jullie zeggen. Mijn pc (Specs zal ik onderaan zetten) valt uit en
herstart zichzelf. hij doet dit alleen als ik Photoshop of Gimp gebruik (voor zover ik tot nu toe weet). Ik kan redelijk wat games spelen
zonder enige problemen. Maar zodra ik een foto ga bewerken, valt de pc zonder vastlopen of een foutmelding te geven plots uit. Ook
is hier geen vaste tijd voor, soms na 1 minuut, de andere keer na 5 minuten. Direct hier opvolgend start hij opnieuw op zonder
Bluescreen of foutmelding. Ik heb de automatisch heropstart functie van Windows al uitgevinkt, maar dit blijft hij doen. In het logboek kan ik enkel een Kernel-power fout zien... Door het feit dat zowel het moederbord, als de videokaart vorig jaar vervangen zijn, weet ik 99.9% zeker dat het hieraan niet ligt. het enige dat ik me kan voorstellen is een fout in de software, maar omdat ik dit probleem al eens gehad heb(pc viel dan op dezelfde manier uit, maar dan ook echt op random momenten, zoals gewoon internetten), kan ik me dit bijna niet voorstellen. Een andere optie zou zijn dat het probleem ligt bij de voeding, maar ook dit lijkt mij sterk omdat hij het niet doet bij gamen.. Hebben jullie misschien een tip, mijn zoektocht op internet en het langsbrengen bij Alternate hebben tot dusver niks opgeleverd. Ik hoop dat jullie wel de beste ideen kunnen geven :surrender

Even in het kort:

Probleem
pc valt uit, start opnieuw op. Dit bij gebruik van fotobewerkingsprogramma's

Wat heb ik al gedaan?
- Videokaart, moederbord vervangen
- Herinstaleren software
- Voedingskabel vervangen
- Temperaturen gecontroleerd
- Processor in de gaten gehouden
- Gecontroleerd op virussen & malware.

Specs:
- Windows 7
- Intel i3
- AMD Radeon HD 6670
- 4 GB RAM
- MSI moederbord

Dus mocht er iemand zijn die DE oplossing heeft, of gewoon tips heeft, alles is meer dan welkom!!!!:biggrin::biggrin:

Groet,

Quintin
 
Welke voeding zit er in je pc?

Is je pc wel aangesloten op een geaard stopcontact?
 
Aan de buitenkant staat niks over de voeding helaas.. Het is een standaard voeding die Alternate in hun eigen computers duwt,
dus zal niet veel voorstellen denk ik..
Uiteraard zit de pc in een geaard stopcontact

Mvg,

Quintin
 
Schroef de kast dan even open en kijk wat er op de sticker staat. Best kans dat het budgetbagger is. Als dat het geval is, voor 50 60 euro heb je een goede nieuwe voeding.
 
Ik zal dat morgen zeker doen, maar mijn vraag hierbij is alleen. Hoe kan het zijn dat games gewoon goed draaien, maar met die photoshop programma's wel problemen geeft? gebruiken die dan meer vermogen dan een game?

mvg,

Quintin
 
Voeding lijkt merkloos te zijn, zal wel eigen productie zijn van Alternate o.i.d. Wel gezien dat ie geschikt is voor 450 Watt...

---------- Bericht toegevoegd op 21:15 ---------- Vorige bericht was op 20:34 ----------

zojuist het programmatje EVEREST laten draaien en toen kreeg ik dit:
i32f.jpg

geen idee of dat erbij hoort, maar misschien dat jullie hieraan iets hebben... :wink:
 
niemand meer ideen cq. tips???!!!!!:sorry::sorry::sorry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan