• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitvallen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennekiket

Gewaardeerd
Lid geworden
9 sep 2007
Berichten
1.281
Waarderingsscore
2
beste forum leden.

Ik heb een probleem met mijn laptop Toshiba satellite C870-191. Origenele config was een Intel Celeron dual core cpu @ 1.8ghz en 4gb ddrIII ram met gewone hd. Nu heb ik uit mijn andere laptop (Lenovo B590) die zijn geest heeft gegeven (cpu koeler en scherm kapot) de hd (is een ssd) het ram geheugen (corsair 2x4 gb) en de cpu (intel i3 2348M @ 2.3Ghz) over gebouwd. Ik heb de toshiba laptop de nieuwste bios versie erop gezet (6.80) en de cpu en andere hardware word in de bios herkend. volledige nieuwe windows 10 installatie gedaan enz. Het probleem is nu dat na ongeveer een half uurtje de laptop gewoon uitvalt. Je kan hem dan gewoon opnieuw aanzetten en hij start dan gewoon weer op omna ongeveer weer een half uurtje later uit te vallen. Soms iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Mvg.
 
Al in de logboeken gekeken of er wat over te vinden is?
Of via de betrouwbaarheidsoverzicht?

Staat er iets op die tijd ingesteld in de energieinstellingen?

Neem aan dat je de verse warmtegeleidende pasta heel dun hebt aangebracht?
 
Al in de logboeken gekeken of er wat over te vinden is?
Of via de betrouwbaarheidsoverzicht?

Staat er iets op die tijd ingesteld in de energieinstellingen?

Neem aan dat je de verse warmtegeleidende pasta heel dun hebt aangebracht?
Bedankt voor de reply.
Alles lijkt in orde en er is niks ingesteld in de energie instellingen. Morgen ga ik wel eens terug de cpu vervangen en zien of dit iets doet, het geheugen heb ik al getest net als de ssd.
 
Al in de logboeken gekeken of er wat over te vinden is?
Of via de betrouwbaarheidsoverzicht?

Staat er iets op die tijd ingesteld in de energieinstellingen?

Neem aan dat je de verse warmtegeleidende pasta heel dun hebt aangebracht?

Kan je dit effect hebben indien je iets teveel koelpasta hebt aangebracht? Ik ga het in ieder geval deze namiddag eens bekijken en eventueel alle koelpasta verwijderen en opnieuw aanbrengen. En waar kan ik de logboeken en/of betrouwbaarheidsoverzichten vinden aub?
 
Via zoeken met die woorden.

Teveel van dat spul is nooit goed, of het de oorzaak is?
Tis alleen bedoeld om de warmteoverdracht te bevorderen door de boel uit te vlakken.

Komt mij over dat de CPU te warm wordt en de boel uitschakelt.
 
🙄 daar lijkt het wel op, misschien eens de temperatuur controleren voordat het half uurtje voorbij is
ik denk dat Lange Pier hier een punt heeft
 
Via zoeken met die woorden.

Teveel van dat spul is nooit goed, of het de oorzaak is?
Tis alleen bedoeld om de warmteoverdracht te bevorderen door de boel uit te vlakken.

Komt mij over dat de CPU te warm wordt en de boel uitschakelt.
Via zoeken met die woorden.

Teveel van dat spul is nooit goed, of het de oorzaak is?
Tis alleen bedoeld om de warmteoverdracht te bevorderen door de boel uit te vlakken.

Komt mij over dat de CPU te warm wordt en de boel uitschakelt.

Ik heb deze namiddag de cpu en de koeler er terug uitgehaald en netjes gereinigd en opnieuw koelpasta aangebracht (een dun laagje en met de koelplaat lichtjes over de gemonteerde cpu gedraaid om de koelpasta mooi gelijkmatig te verdelen) maar jammer genoeg met hetzelfde eindresultaat. Zou het kunnen dat deze laptop deze cpu niet voor de volle 100% aankan daar de laatste bios versie ook al van 2013 dateerd? Met de originele cpu (intel celeron dual core @1.8Ghz) had ik dit probleem niet.
 
Dit is het resultaat bij betrouwbaarheidsoverzicht:

Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Code: 1e
Parameter 1: ffffffffc0000096
Parameter 2: fffff8067bd61e1a
Parameter 3: 0
Parameter 4: 0
Versie besturingssysteem: 10_0_18363
Servicepack: 0_0
Product: 768_1
Versie van besturingssysteem: 10.0.18363.2.0.0.768.101
Landinstelling-id: 1043
 
Staat er bij de details een foutcode zoals 0x00000000?

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig, de weblink graag.

Overigens ontlopen die 2 CPU's elkaar niet veel.
[QUOTE="Lange Pier, post: 1152071,...el_Mobile_Celeron_Dual-Core_B830.html[/QUOTE]

Ik ben op deze moment bezig met het vervangen van de cpu's (dus terug naar de celeron) Ik hou je op de hoogte indien ik ermee klaar ben. Alvast bedankt voor te helpen.
Staat er bij de details een foutcode zoals 0x00000000?

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig, de weblink graag.

Overigens ontlopen die 2 CPU's elkaar niet veel.

Dit is de snapshot van speccy nu met de celeron cpu. Ondertussen draait de laptop nu een 35 tal minuten.

 
Raar maar waar. Ondertussen is de laptop al een uur en een half aan het werk met de celeron en tot nu toe nog niet uitgevallen. Blijkbaar moet er toch een probleempje zijn met de compatibiliteit van deze laptop en de core i3 cpu.
 
zet alle energie besparende maatregelen eens uit en kijk of hij dan aanblijft.

als het door de warmte komt zou hij af en toe ook na 10 minuten uit moeten gaan als je hem intensief gebruikt of pas na twee uur als hij nauwelijks wordt belast.
 
zet alle energie besparende maatregelen eens uit en kijk of hij dan aanblijft.

als het door de warmte komt zou hij af en toe ook na 10 minuten uit moeten gaan als je hem intensief gebruikt of pas na twee uur als hij nauwelijks wordt belast.
Het moet volgens mij iets te maken hebben met de cpu (niet met oververhitting want de temp is nooit boven de 71° gekomen) Ik heb vorig weekend terug de originele cpu (intel celeron) erin gestoken en de laptop doet het daarmee prima enkel merkbaar trager als met de i3 cpu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan