• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitvallende pc na upgrade naar Creator's Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

vocusfire

Gevestigd lid
Lid geworden
5 mei 2011
Berichten
454
Waarderingsscore
1
Sinds ik op mijn desktop de Creator's Edition van Windows 10 heb geïnstalleerd werkt hij niet goed meer.

Met name tijdens games valt het beeld weg (melding 'No input' op de monitor). Ik heb echter ook regelmatig gezien dat dit probleem optreedt tijdens surfen. In 4 van de 5 gevallen keert het beeld weer terug, maar is het spel wat ik aan het spelen was uitgevallen. In de overige gevallen keert het beeld helemaal niet terug, maar blijven de ventilatoren van de pc gewoon draaien.

Ik heb al een schone installatie van de Windows 10 Creator's edition gedaan en allerlei verschillende drivers voor mijn Geforce GTX970 getest, maar helaas heeft dit niet gewerkt. Het enige verschil is dat de pc sinds de herinstallatie uit zichzelf opnieuw opstart bij een crash, in plaats van te blijven draaien zonder beeld te geven.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb al geprobeerd:
-Schone herinstallatie Windows 10 (Creator's edition);
-Allerlei verschillende drivers (zowel de nieuwste als oudere versies) van de Nvidia drivers voor mijn GPU;
-Stresstests op GPU (Furmark), CPU (Prime95) en RAM (Memtest86). Geen van allen leidt tot een crash, oververhitting of foutmeldingen.

Mijn hardware in het kort:
CPU: Intel i5-2400
GPU: MSI Geforce GTX970 GAMING 4G
Moederbord: Gigabyte Z68X-UD3P-B3
 
kan je niet terug gaan naar de vorige Windows 10 versie? moet binnen een bepaalde termijn (10 dagen?) mogelijk zijn.
 
Helaas is dit niet mogelijk. Het is langer dan 10 dagen geleden dat de initiële upgrade naar de Creator's edition plaatsvond.
Daarnaast heb ik in de tussentijd een schone installatie uitgevoerd, waardoor de bestanden van de vorige Windows versie niet meer op de PC aanwezig zijn (vermoed ik).
 
EDIT: Dubbele post, mijn excuses
 
er zal inderdaad niets ouds terug te vinden zijn ben ik bang.
 
Merk en type monitor en hoe/waarmee is die aangesloten?
En het probleem was voor de Creators Update niet?
 
Monitor: Iiyama ProLite E2473HDS. Aangesloten via DVI.

En nee, voor de update heb ik nooit zulke problemen meegemaakt met deze pc.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Monitor: Iiyama ProLite E2473HDS. Aangesloten via DVI.

En nee, voor de update heb ik nooit zulke problemen meegemaakt met deze pc.
Geen HDMI dus, die geeft wel eens dat soort problemen.

Dan zit het in Windows, hoe staat de energie instelling?, in gebalanceerd? probeer hoge prestaties eens.
En schakel McAfee eens uit.

Welke nVidia driver gebruik je en heb je de auto driver update van W10 uit staan?

Kijk ook eens of er iets over te vinden is in de logboeken via eventvwr.exe en bij Windows, systeem en toepassingen.
 
Ik heb in Windows de energie-instelling op Hoge Prestaties gezet, dit helpt echter niet.

Over de Nvidia Driver: Op dit moment gebruik ik nog de standaard driver die Windows zelf installeert. Ik heb voor de volledige herinstallatie 5 verschillende driver-versies van Nvidia zelf gebruikt, deze hadden allemaal hetzelfde probleem.

Wat kan ik het beste proberen op dit moment? Het BIOS updaten, de Nvidia drivers updaten of zonder virusscanner aan de slag gaan?

In de event viewer zie ik het volgende, bij alle momenten waarop een crash plaatsvond:

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 17-6-2017 15:23:22
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (70368744177664),(2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: DESKTOP-ROEP62Q
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>5</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-06-17T13:23:22.945738600Z" />
<EventRecordID>1451</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-ROEP62Q</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">2</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
</EventData>
</Event>
 
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
Hierbij het logbestand van WhoCrashed. Helaas herkent WhoCrashed de betreffende crashes niet. De event viewer van Windows herkent de crashes wel, maar deze geeft slechts de beperkte informatie die ik eerder heb gepost.



System Information (local)

Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
Windows dir: C:\Windows
Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 17156681728 bytes total



Crash Dump Analysis
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR




Conclusion
2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
@Lange Pier: Ik heb nu de automatische driver-installatie uitgezet, daarna via DDU de standaarddrivers van Windows verwijderd. Hierna heb ik de nieuwste drivers van Nvidia gedownload.

Ik maakte voor de herinstallatie van Windows gebruik van GeForce Experience, maar op dit moment heb ik dit programma niet geïnstalleerd staan. Ik heb van Nvidia nu uitsluitend het grafisch stuurprogramma. De overige software (3D Vision, GeForce Experience en Nvidia HD Audio) staan nu niet geïnstalleerd.
 
HD audio heb je wel nodig als je gebruik maakt van de HDMI uitgang op die kaart als er ook audio erdoor moet.

Mocht je weer een hickup hebben met de video, een log van die Whocrashed weer plaatsen.
 
Vanmorgen is mijn pc weer uitgevallen. In de WhoCrashed log is hier helaas niks over te zien (zie onderaan de post).

Wat raden jullie aan om nu te proberen? McAfee verwijderen? Of een BIOS update?



System Information (local)
Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
Windows dir: C:\Windows
Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 17156681728 bytes total



Crash Dump Analysis
Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR




Conclusion
2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Ik vermoed dat deze fix voor mijn pc niet relevant is. Volgens de omschrijving is de hotfix namelijk bedoeld voor laptops die bij opstarten een zwart scherm geven. Mijn pc is daarentegen een desktop, die uitvalt gedurende gebruik, in plaats van tijdens het opstarten.

Afgelopen zondag heb ik mijn pc nog eens van binnen schoongemaakt en heb ik de McAfee WebAdvisor van mijn pc verwijderd. Sindsdien is de pc niet meer gecrasht, dus ik wacht nog even met het testen van aanvullende fixes tot het eventueel opnieuw uitvallen van mijn pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan