• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Unifying USB Receiver wordt niet meer herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
PC met W10 Home 64bit.

Betreft een Logitech MK520 Combo Azerty.
Deze bevat dus een draadloos toetsenbord en draadloze muis. K520 & M310.
En ook de Unifying USB receiver. (M/NC-0008) (LZ141BD-DJ)


De combo is vroeger gebruikt op een PC met W7 maar ligt intussen al enkel jaren als reserve in de kast.

Nu wordt de receiver niet meer herkend als ik hem in een USB poort plug.
Hoor geen geluidje of er verschijnt geen popup, zie hem ook niet in de verkenner!?
Niet op de laptop en ook niet op onze desktop PC.

Op de Logitech site heb ik de recenste driver/software gedownload en geinstalleerd.
Niets helpt.

Wie weet raad?
En hoe kom ik te weten dat de receiver werkelijk stuk is ( heeft altijd vlekkeloos gewerkt!!)

Dank bij voorbaat,

Mvg, krieter
 
Heb jij gecontroleerd of toetsenbord en muis over voldoende energie beschikken?
En kan je de hele set proberen op een andere computer?
Desnoods bij vrienden of buren?
 
Wordt het setje wel ondersteunt in Windows 10?
Zijn daar ook drivers voor?
 
Ik heb de hele set getest op onze oudere Dell laptop.Eveneens met W10 Pro.
De receiver gewoon ingeplugd en de draadloze muis en het toetsenbord werkten onmiddellijk!
Enkel jaren terug hebben we die combinatie , Dus Dell laptop met de combo geinstalleerd en gebruikt.
Dus de drivers waren al geinstalleerd.
Via apparaatbeheer en HID compilante.... zie ik bij de details van het stuurprogramma de drivers staan.
Kan ik die kopieeren naar de andere PC's?
Of moeten die geinstalleerd worden?
En hoe doe ik dat dan best?

Dank bij voorbaat,

Mvg, krieter
 
Normaal worden die automatisch geïnstalleerd. Maar je had de drivers zelf al geïnstalleerd. Maar kun je eens kijken of het niet aan jou usb poort zelf ligt. Want als dat het geval is, de usb poort stuurprogramma's verwijderen en dan even de computer herstarten.
 
Unifiyng software reeds gedownload en geinstalleerd.
Zowel op Lenovo laptop ( de nieuwe) als op de PCBureel.

Hoe weet ik welk de USB poort is in apparaatbeheer?

Kan ik de drivers van de Dell computer kopieeren en deze via een USB stick op de laptop of PCBureel zetten?

Mvg, krieter
 
Heb je trouwens al een andere usb poort geprobeerd?
Staat er in apparaat beheer ergens een geel driehoekje?
 
Er staat nergens een geel driehoekje.
En ik heb de Unifying receiver in drie PC's getest.
Enkel in de Dell wordt hij herkend en werkt alles perfect.
In de andere PC's en op verschillende USB poorten wordt de ontvanger niet gedetecteerd.
Op al die 2 PC's heb ik de Unifying software (Unifying 250) van de Logitech site gedownload en geinstalleerd.

Hoe kom ik aan (oudere) drivers die in de Dell laptop geinstalleerd zijn?

Mvg, krieter.
 
Enkel in de Dell wordt hij herkend en werkt alles perfect.

Wat voor Windows versie staat er op de Dell?
De driver zou op elke versie moeten werken.
  • Softwareversie: 6.67.83
  • Laatste update: 8-SEPT-2015
  • Besturingssysteem:Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP (or older), Windows 10
Maar ik zou eerst eens kijken of de manier van Lange Pier de oplossing is.
 
Ok, vandaag helaas geen tijd meer maar morgen......

1. Probeer ik de oude drivers te installeren van de Dell site.
2. Volg ik de koppeling van lange pier

Op de Dell staat de W10 Pro 32bit versie 1709 build 16299.192

Mvg, krieter

Ps:
Ik heb ondertussen ook een nieuwe Unifying USB receiver besteld!
€12 bij de plaatselijke computerwinkel.
Toch zou ik ook deze graag terug werkende krijgen.
 
Zal maandag worden sorry
 
Zal maandag worden sorry

Je hoeft geen sorry te zeggen, alles op zijn tijd.
Je loopt trouwens enkele updates achter, want je moet versie 16299.214 hebben. Dus zou ik even handmatig laten zoeken via start-instellingen-bijwerken en beveiliging.
 
Ik heb de link van lange pier gevolg.
En de USB poorten werken, toch met andere USB sticks.
Energie instellingen staan aangevinkt.
Op de site van Dell moet ik nog zoeken.

Maar in de Dell werkt alles.
Het is op de andere PC's dat de receiver niet werkt.
Vandaag haal ik de nieuwe op en test hem.

Mvg, krieter.
 
Vreemd dat niets heeft geholpen
Hopelijk werkt die wel zoals het hoort
We wachten de uitkomst af.
 
Als je alles hebt gedaan wat in de link staat die LP gaf en je hebt daarna opnieuw gestart maar nog steeds werkt het niet dan denk ik dat er weinig kansen meer zijn. Erg veel oplossingen geboden in die link.

Hopelijk gaat de nieuwe reciever je wel uit de brand helpen.
 
Ik heb niet alles gevolgd.
Want de USB poorten werken naar behoren.
En ik wil ook geen problemen veroorzaken.

Bij Dell kan ik geen drivers vinden.
Als ik het type van de laptop intik D820 dan krijg ik enkel drivers tot Vista en verder niets.
Ook moet ik dan de Dell Support Assistent installeren ed
Dat gaat me een beetje te ver voor een laptop van 8j oud of zo.
Daar is wel W10Pro 32bit op geinstalleerd en RAM is 3GB dus die werkt nog wel hoor!

Ik ga de "oude" receiver gebruiken in de Dell.
En de nieuwe proberen te installeren.

Mvg, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan