• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Update BIOS lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kumquat

Bekend gezicht
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
145
Waarderingsscore
0
Hi,

Zowel via HP support assistent als via handmatige download (via HP website) lukt het niet de BIOS te updaten. Zie onderstaande afbeelding. Voorgaande keren kon ik wel altijd voor update kiezen. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?


bios update.JPG
 
weet je zeker dat de bios geschikt is voor het systeem?
 
Boertje125, Ja
 
En waarom wil je dat?
Omdat ik graag mijn systeem up-to-date houd. En omdat sinds de laatste windows update mijn systeem niet meer in slaapstand gaat. Ik las op de HP site dat er dan mogelijk updates beschikbaar waren, zodoende dat ik in de HP assistent manager ging kijken.
 
Zoek maar eens alle topics op Google waar het updaten is mislukt bij een HP systeem en niets meer doet.

Denk tevens dat het met de BIOS niet rechtstreeks heeft te maken, eerder een Windows 10 probleem, welk type HP is het?
Loop de instellingen eens nogmaals na.
 
ik denk namelijk dat de tool vind dat deze bios niet geschikt is voor dit systeem
 
Mogelijk omdat je batterij defect is of je geen stroomkabel gebruikt?
Wat je ook kan proberen als dat wel het geval is, is het bestand als Administrator uitvoeren.

Als ook dat niet lukt, graag even aangeven om welk toestel het precies gaat..
 
Zoek maar eens alle topics op Google waar het updaten is mislukt bij een HP systeem en niets meer doet.

Denk tevens dat het met de BIOS niet rechtstreeks heeft te maken, eerder een Windows 10 probleem, welk type HP is het?
Loop de instellingen eens nogmaals na.
Bedankt, ik ga deze stappen even doorlopen. Ik kom er nog op terug hier :)

Ik heb een HP Pavilion - 14-al110nd
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk omdat je batterij defect is of je geen stroomkabel gebruikt?
Wat je ook kan proberen als dat wel het geval is, is het bestand als Administrator uitvoeren.

Als ook dat niet lukt, graag even aangeven om welk toestel het precies gaat..
Hij zit standaard aan de lader. Als admin had ik ook geprobeerd, zonder resultaat. Ik ga eerst even de stappen van Lange Pier doorlopen
 
ik denk namelijk dat de tool vind dat deze bios niet geschikt is voor dit systeem
O ja, dat kan natuurlijk ook en zal in dit geval ook zo zijn denk ik. Want als ik nu naar updates zoek in de HP assistent manager geeft hij geen update voor de bios meer.
 
Hij gaat weer netjes in de slaapstand nadat ik de stappen van Lange Pier heb doorlopen:)
 
Goed om te horen dat het weer werkt, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan