• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Update Thunderbird vraagt om herstart computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Gisteren is (zonder dat er toestemming voor is gegeven) een update voor Thunderbird geïnstalleerd.
Daarna werd gevraagd om de pc opnieuw op te starten. Pardon? Maar vooruit maar.
Toen kwam het bekende scherm met "Er worden bewerkingen uitgevoerd, een ogenblik geduld. Schakel de pc niet uit".
Oh jee... in het verleden duurde dit uren en kon alleen een harde reset uitkomst brengen.
Gelukkig duurde het nu enkele minuten en bleek alles daarna (inclusief Thunderbird) weer prima te werken.

Ik vraag me alleen af waarom Thunderbird blijkbaar wijzigingen in Windows aanbrengt. Bij vorige updates was dat niet zo.
 
Vreemd - mijn Thunderbird is laatst al geupdate en dat ging niet gepaard met een opnieuw opstarten.

Heb jij al een scan gedaan met MBAM?
 
Ja. Geen problemen.
Ook Kaspersky geeft niets aan.
Verder functioneert alles prima.
Het gaat om versie 60.5.1 (32 bits).
Vorige updates zijn inderdaad ook probleemloos verlopen.
 
De pc opnieuw opstarten of Thunderbird opnieuw opstarten (zoals hier bij mij gebeurd ) Ik gebruik de knop help en dan de knop over mozilla thunderbird.
 
Met die knop "opnieuw opstarten" start TB opnieuw op en niet de PC......
 
Nee. De pc startte opnieuw op.
 
Mogelijk stond er ook nog een afhandeling van de Windows update te wachten.
 
Mogelijk stond er ook nog een afhandeling van de Windows update te wachten.
Nee, was niet het geval.

Na afsluiten van TB was het pictogram vervangen door een snelkoppeling naar het installatiebestand van TB. Na daarop geklikt te hebben werd in een venster gemeld dat de pc opnieuw opgestart moest worden.
Hoe dan ook: alles werkt naar behoren, KIS en MBAM vinden geen dreigingen.
 
Mogelijk stond er ook nog een afhandeling van de Windows update te wachten.
Nee, was niet het geval.

Na afsluiten van TB was het pictogram vervangen door een snelkoppeling naar het installatiebestand van TB. Na daarop geklikt te hebben werd in een venster gemeld dat de pc opnieuw opgestart moest worden.
Hoe dan ook: alles werkt naar behoren, KIS en MBAM vinden geen dreigingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan