• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Update windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ronstar

Gast
Ik werk nog met windows 2000.

Het ophalen van windows updates lukt niet meer. Rechts onderin staat het pictogram dat er updates zijn, maar bij aanklikken gebeurt er niets. Zo ook de update van Java.

Ook het pictogram "automatische updates" in het configuratiescherm werkt niet meer.

Onlangs heb ik skype genstalleerd en weer verwijderd wegens problemen (vermoedelijk een conflict met de audio).

Controles zijn uitgevoerd met NOD32 (virusprogramma), Ad-aware, Spybot S&D en CCleaner. Geen resultaat.

De Panda online active scan geeft als problemen stat.onestat[2].txt, nircmd.exe, combofix en mfhookmanager.dll. Hierop heb ik geen desinfectie uitgevoerd. De vermelde problemen lijken mij geen probleem.

Via de website van Microsoft lukt alles behalve het openen van de pagina voor het updaten. Dat venster blijft hangen.

Het lijkt op een bekend probleem bij microsoft. Het advies op de site om de hotfix KB 92 78 91 uit te voeren heb ik opgevolgt. Ook heb ik de hotfixen KB 92 61 22 / 93 58 39 / 93 17 84 / 92 88 43 / 93 58 40 / 93 21 68 en 93 01 78 uitgevoerd.

Enfin: de update werkt nog steeds niet en ik ben uitgedaan.

Wie weet een oplossing?
 
Ik heb geen oplossing voor je probleem, kan zo mogelijk samenhangen met veranderde beheersrechten in Windows2K. Kijk ook de logboeken na!

mfhookmanager.dll. = spyware!

Je hebt maandelijks via updates ook het hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software van Microsoft ontvangen.
Ga naar Start/Uitvoeren en vermeld daar MRT en geef OK of druk op de entertoets en ga dan voor volledige scan. Kan een poosje duren.
 
thx, mshookmanager gaat er af. Rest ga ik dit weekeind uitvoeren
Groet Ron
 
anders moet je proberen opnieuw te istalleren(heb ik het over windows)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan