• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade win 7 naar 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg foutmeldingen bij windows update.
 
Maar even terugkomend. Welke file moet ik kiezen om sp1 opnieuw te installeren?
 
je kiest 1 van deze 2 afhankelijk welke bit versie je draaiende heb ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 19 mei 2020_15h47m14s_001_.jpg
maar nogmaals je dient deze niet te installeren aangezien je het sp1 al in gebruik heb ..!
 
Je zou SP1 pas kunnen installeren wanneer je W7, zonder SP1, opnieuw installeert, of je installeert vanaf een medium waar ook SP1 al in zit.

Welke meldingen krijg je ?
En wat is in de update geschiedenis de laatste ? Laat daar ook een schermafbeelding van zien.
 
Je kan gewoon met je legale Windows 7 licentiesleutel Windows 10 Schoon installeren.
 
Windows 7 sp1:
Sp1 Was idd al geinstalleerd, kreeg die melding na installeren via de link.

Foutmelding bij windows update:
Was voor Defender, heb het op een andere manier geinstalleerd. Misschien zat Malwarebytes in de weg.
 
Tja wat kan ik nog proberen? Heb alleen de 64 bit disc van w7.
Heb geloof ik gelezen dat een bepaalde update , usb apparaten niet doen werken. Maar weet niet of dat vanaf w7 omgeving al geldt
 
Ik geef niet zo snel op, ook omdat het me anders veel geld gaat kosten.
Maar als er geen opties zijn moet ik toch maar de handdoek in de ring gooien en en een nieuw systeem aanschaffen.
 
Wat Abraham bedoelt, is dat jij met jou Windows 7 licentie die meestal ergens op de laptop/pc staat. Windows 10 schoon kunt installeren. Kijk eens of er een sticker aan de onderkant zit met een code.
Bij een pc kan hij ook aan de achterkant of zijkant zitten.
Hij kan ook het hoesje van de Windows 7 cd staan.
 
Key kan je ook uitlezen, mocht je niks vinden:
 
Zomaar een idee:

Als ik Ubuntu installeer, kan ik daarvan uit ook de media creation tool gebruiken?
 
Neen. De Media Creation tool is een windows applicatie.
Of misschien met een Virtueel Windows gebeuren of zo onder Linux als je dan Windows applicaties daarmee kunt starten.
 
Wat is veliger ubuntu laatste versie of windows 7 met malwarebytes of zelfs w10 met malwarebytes of andere bescherming?

Bij Windows heb ik een gevoel van controle met anti malware programma's. Waarschijnlijk gewoon omdat ik het os veel gebruik en Ubuntu niet zo vaak. Schijnveiligheid en onterecht controle gevoel?
 
Windows 7 is geen veilige optie meer.
Ook niet met de beste anti virus programma`s, want die dichten geen lekken.

Windows 10 of Ubuntu is de beste optie.
 
Windows 7 is geen veilige optie meer.
Ook niet met de beste anti virus programma`s, want die dichten geen lekken.
Het is niet zo dat als de support gestopt wordt een OS opeens vol met lekken zit. Het is niet per definitie dus nu meteen onveilig, dat gaat het in de loop der tijd wel worden als er nieuwe lekken worden ontdekt. Want geen updates betekent ook geen updates waar lekken in kunnen zitten.
Het is wel veiliger om het niet meer te gebruiken.
Schijnt dat nog altijd 25% van de Windows gebruikers op Windows 7 zit. Dus al niet meer zoveel als dat er nog op XP bleven hangen toen W7 uit kwam.

Ik zou liever willen zeggen dat de beste optie Windows 10 of Linux is, want het maakt qua veiligheid niet zoveel uit welke distro het is, als het maar een is die nog geupdate wordt.
 
De cirkel is weer rond als je dan bedenkt dat na het succesvol installeren van Windows 7 (en de daaropvolgende updates) de upgrade naar Windows 10 makkelijk moet zijn.
 
Bedankt voor jullie inspanning!

Conclusie is dat er met mijn moederboord en w7 sp1 geen opties zijn om de upgrade mbv media creation tool te doen slagen?
 
Je bedoelt dus de bestaande W7 SP1 installatie ? Geen verse installatie van W7of W10 ?

Ik heb nog niet helemaal begrepen (#26) of je alle updates hebt kunnen doen.
 
indien de TS besloot om de Win7 er opnieuw op te zetten om vervolgens te kunnen upgraden naar de W10 dan volstaat het dat enkel het sp1 W7 aanwezig is ...hij dient dan wel de update functie W7 uit te zetten en via de online update now te upgraden naar de W10
**eerder wel heeft Abraham ook al aangegeven om de W10 te installeren en daarvoor de W7 licentie te gebruiken .. ook dit is mogelijk .
 
Ten tijde dat Windows 7 geen support meer kreeg was het al bekend, dat er nog honderden beveiligingsproblemen onopgelost waren en dat aantal zal alleen maar toenemen bij verder gebruik van Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan