• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade win 7 naar 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
kreeg was het al bekend, dat er nog honderden beveiligingsproblemen onopgelost waren
Ja geloof je het zelf? Als dat het geval was geweest zaten die problemen er dus al in en zou Windows zichzelf belachelijk maken omdat je dan gerust over een slecht product kunt spreken.
Er is zelfs nog NA einde support een Windows 7 update gekomen vanwege een kritisch lek. Ten tijde van de stop was er nauwelijks nog een probleem.
Er wordt wel heel veel gewaarschuwd van pas op, om de mensen meer te pushen om snel naar W10 over te gaan.
 
Windows 7 werd steeds meer het stiefkindje, want Windows 10 kreeg en krijgt de volle aandacht.
Ik vermoed dat het uiteindelijk net zo met Windows 8.1 ook zal gebeuren.
Want nu is naast Windows 10 er ook Windows 10X
 
Je kan ook met een tweede disk (HDD of SSD) proberen om W10 te installeren met de product key van 7. Dan behoud je oude schijf wat het nu heeft, mocht het niet goed gaan.
 
Heb win7 sp1 geinstalleerd. Versie is legaal, koste geloof ik 100 euro.

Wil geen extra kosten aan deze pc spenderen als het risico groot is dat upgrade niet lukt.

Kan ik nog iets proberen? Anders maar een nieuwe setup.

Jammer omdat ik geen foto/video bewerker/gamer ben en daarmee de huidige configuratie voldoende is.
 
Dit zijn de meest recente. Heb 2 knipsels gemaakt. Kan ze niet kopieren en plakken naar een document.
 

Bijlagen

  • wi1.PNG
    wi1.PNG
    68,8 KB · Weergaven: 21
  • wi2.PNG
    wi2.PNG
    67,5 KB · Weergaven: 29
Er zijn daar toch geen problemen te zien.

PS/2 keyboard proberen, maar dat is je al verteld.
Al heb je alleen maar een PS/2 muis, dan kan je tenminste zien of die poort wel blijft werken.
Kan je niet zoiets lenen in een computerzaakje ? Kringloop is ook al genoemd.

Bij een volgende poging via USB zou ik in het BIOS de USB 2 controller uitschakelen, zodat Windows (waarschijnlijk) gedwongen wordt USB 1 te gebruiken.
En dan je USB stick met de installatiebestanden in een andere poort steken als eerder, en daarbij ook keyboard/muis wisselen naar een andere poort.
Elk overbodig apparaat afkoppelen, ook extra interne schijven.
 
Is het dan belangrijk om w10 te laden vanaf usb of maakt dat niet uit?
 
Kan ook media creation tool starten vanaf w7 en daarvoor muis en keyboard wisselen.
 
bedoel daarna natuurlijk
 
Het Media Creationtool zal jou aangeven of of jouw computer wel- dan niet geschikt is voor Windows 10!
 
Wat ik ook doe, het installeren eindigt bij het bijgevoegde venster. Kan niet verder.

Geef het denk ik maar op.
 

Bijlagen

  • 20200526_165931.jpg
    20200526_165931.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 17
kun je niet op meer toetsenbordinstellingen weergeven klikken ...
mocht je crusor niet reageren dien je de pijltjes te gebruiken en enter om te bevestigen .
 
Emi, geen muis, geen keyboard.
Wel spanning er op, maar geen input mogelijk.

Het zal fout gaan bij de driver voor USB of chipset.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie inspanning!!
 
Het is een hele lap tekst (in het engels) maar het beschrijft volgens mij precies jouw probleem.
 
géén van deze 4 stappen kan de TS gebruiken aangezien er nog géén Windows 10 aanwezig is ..
 
Er zijn zover ik lees een paar momenten met kans op deze symptomen:

*) bij installatie van Windows 7
*) tijdens upgrade van Windows 7 naar Windows 10
*) vlak na upgrade naar Windows 10 (ik denk na een update)
 
Als er nog opties zijn sta ik er zeker voor open! Mijn huidige configuratie is nog snel genoeg voor wat ik ermee doe.

Wat kan ik nog proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan