• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Upgrade windows 10 naar windows 11

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Waarderingsscore
24
Eventjes een vraag van mijn kant.
Een vriendin van mij die fysiotherapeut is vraagt aan mij of ik haar laptop Windows 10 naar Windows 11 kan upgraden.
Haar laptop kan Windows 11 draaien (eventjes nagekeken).

Ze gebruikt Chrome als webbrowser.

In Chrome zitten sleutels verwerkt om op een beveiligde manier te kunnen declareren bij de verzekeringsmaatschappij van haar patiënten.

Nu de vraag worden deze sleutels allemaal overgenomen naar Windows 11 toe of moeten we ze weer opnieuw toevoegen?

Staat los van mekaar dus neen, moet niet opnieuw worden ingebracht. Alles blijft behouden.

Ik zo sowieso eerst een backup maken voordat je die upgrade uitvoert.

Dank voor de reacties. Mooi dat het behouden blijft scheelt weer.

En uiteraard maak ik van alles een complete backup, dat is het probleem niet.

Even een tip: je kan in Chrome (ook in andere browsers Edge, FireFox, enz) jezelf aanmelden met je emailadres en synchroniseren aan zetten. Zo wordt de volledige setup (instellingen, favorieten, werkbalk, enz) opgeslagen in de cloud en overal gesyncroniseerd (ook op je smartphone, tablet, andere pc's) waar je je aanmeldt. Zo heb je automatisch een backup en zet ie alles goed zodra je terug aanmeldt.

Waarschijnlijk gaat het mee maar sommige beveiligingen zijn een combinatie van meerdere dingen en die moet je wel degelijk opnieuw autoriseren als je een upgrade doet.

Ik zou toch vooraf even navraag doen
mogelijk kan je nu je nog kunt inloggen nalezen op de site van die verzekeringen hoe het zit.

Dank voor de reacties. Artsstudiog hier had ik weer eens niet aan gedacht, ga ik morgen zeker doen.

Boertje125 ik zal haar er eventjes op wijzen om Vecozo te bellen want hier gaat het om voordat ik morgenochtend begin.

Morgen eind van de middag/ begin van de avond zou ik jullie hier op de hoogte houden hoe het gegaan is.

Nogmaals dank voor jullie hulp.

Het is allemaal heel simpel gegaan. Gelukkig niet tegen problemen aangelopen.

Alles werkt perfect onder Windows 11.

Vriendin weer blij.

met een back-up krijg je er nog wat bonuspunten bij

Terug
Bovenaan