• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgraden desktop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zynex

Bekend gezicht
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Om de 5 jaar kom ik hier ongeveer terug om mijn pc te upgraden!

5 jaar terug heb ik mijn videokaart vervangen en er een SSD ingezet.

Computer te 2011:

OCZ ModXStream Pro - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 100-240 Volt wisselstroom V - 500 Watt - actieve PFC - Europa

Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-EC


WD Caviar Blue WD5000AAKX - Vaste schijf - 500 GB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 16 MB

Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB

MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC - Grafische adapter - GF GTX 560 Ti - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI ( HDCP )

Gelid Tranquillo Rev.2 - Koeler voor processor - ( Socket 775, Socket 1155, Socket 1156, Socket 1366, Socket AM3, Socket FM1 )

Gigabyte GA-Z68P-DS3 - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z68 - Gigabit Ethernet - interne afbeeldingen (CPU vereist

Cooler Master CM 690 II Basic (USB 3.0 version) - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart - USB/Audio/E-SATA


Nieuw 2017:

SAMSUNG 850 EVO 500 GB

MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 3G


Nu... ?

Ik merk dat ik games als AoE III - Definitive edition, Guild Wars 2 en Planet Zoo niet meer normaal kan spelen.
Ik zag toevallig op steam dat AoE vooral je CPU te grazen neemt.

Wat mij zelf nu verstandig lijkt is dus de CPU vervangen? Inmiddels wel voor 16gig werkgeheugen gaan?
Kan dat met mijn huidige moederboard? Wat past wel en wat niet samen? haha.

Ik hoop dat jullie mij weer zo fantastisch kunnen helpen!

Mvg,

Zynex
 
Simpel advies: Ga maar kijken voor een nieuwe computer. Deze is te verouderd om nog in te investeren.
 
Wat is je budget als je voor een nieuwe gaat?

En idd, het is wat achterhaalde hardware maar het probleem is dat de onderdelen schreeuwend duur zijn door het crypto minen en het tekort aan chips in het algemeen.
 
Inderdaad, gewoon voor nieuwe pc gaan kijken.
In jouw huidige moederbord past maximaal een i7-3770k, die is overall zo'n 10% sneller dan jouw i5, niet merkbaar dus.
 
Aha, oke oke.

Dus ik kan alleen de kast, videokaart en SSD meenemen eigenlijk? Cooler en Voeding ook niet?

Ik heb niet de ambitie om games op 4k te spelen of alles op de hoogste settings. Ik wil gewoon een PC die redelijk games uit 2015-2020 kan spelen. Dat moet nog lukken met mijn huidige videokaart toch?




Deze heb ik uit een ander topic hier gevist. Kan ik daarmee er weer door?


Ja.. ik heb niet echt een budget. Wil gewoon voor zo minmogelijk geld weer zo normaal mogelijk kunnen gamen haha.
 
Nieuwste Intel generatie is de 12e en zijn veel sneller dan die uit de 11e.
Socket 1700 en de CPU geheugencontroller kan ook met DDR4 overweg, 5 is nog vrij kostbaar.

Daarnaast is de videokaart een low mid kaart en niet echt bijzonder.
 
Als je een klasse A voeding hebt kan je die gewoon meenemen naar je nieuwe setup.
Die SSD zou ik wel vervangen voor een NVMe.
Die 1060 zou ik ook een slinger geven.
 
Dat valt wel wat tegen.. Hmm, met een budget van 1.000 is alles nog halfbakken zeker met de huidige prijzen?
 
De system requirements voor de genoemde games stelt maar weinig voor, daar voldoet je huidige hardware ruimschoots aan.

Wat wordt er nu allemaal mee opgestart en welke problemen kom je tegen met die games?
Vermoedelijk wordt het systeem vertraagd door zaken die op de achtergrond onnodig meedraaien.

En de meeste games hebben in de eerste plaats een videokaart nodig waar je geen "glitches" o.i.d. bij krijgt, de CPU is vaak niet heel erg belangrijk.
 
Ik heb verder niets aan staan! Eigenlijk wanneer er veel berekeningen gemaakt worden? Dus als in AoE een army van 500 man aanvalt of in Planet Zoo dat er super veel klanten zijn bij een bepaald verblijf :') . Zelfs in minecraft merk ik het met bijv een mobspawner.
 
WAT merk je?

Kijk eens met deze tool als admin bij logon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gigantische lagg. Scherm blijft gewoon hangen.
 
Zijn het online games? zo ja, dan lijkt het meer de internet verbinding.

En gaat wel door na het hangen?
 
Nee, Planet zoo is bijv single player. meestal na het herstarten van de game gaat het wel beter. Maar het lijkt wel alsof mn pc achteruit is gegaan. Toen Gw2 uitkwam in 2021 was er niets aan de hand. Kan het nu gewoon niet normaal spelen.
 
Systeem minimumeisen Planet Zoo zei:
Video Card
Minimum: NVIDIA GeForce GTX 770 (2GB) / AMD Radeon R9 270X (2GB)
Pixel Shader
5.0
Vertex Shader
5.0
Video RAM 2048 MB

CPU
Minimum: Intel i5-2500 / AMD FX-6350

RAM
Minimum: 8 GB

OS
Minimum: Windows 7 (SP1+)/8.1/10 64bit
Je ziet dus dat je processor net aan de minimum eis voldoet , de aanbevolen (Intel i7-4770k ) haal je niet .
Ook de videokaart haalt weliswaar de minimumeis maar de aanbevolen (NVIDIA GeForce GTX 1070 (8GB)) haal je niet, deze kaart is zo'n 50% sneller als de jouwe.
Met andere woorden, je systeem zit een beetje op het eind.

 
Ahhh mijn trouwe desktop.. Oke, maar als ik dus een beetje ga rekenen..

Nieuw moederbord 130
Processor 500
Videokaart 600-700
Werkgeheugen 130
Cooler 80
Voeding 60

Dan zit ik rond de 1400...

Nieuwe SSD erbij en je zit op 1500-1600 euro.
 
Toen Gw2 uitkwam in 2021 was er niets aan de hand. Kan het nu gewoon niet normaal spelen.
Dan is er toch echt wat anders aan de hand, zet eens een schermafdruk van Autoruns, logon hier neer.
Hardware verouderd wel maar niet dat het zo sterk terug loopt.
 
Logon.png


Gw2 kwam trouwens in 2012 uit. Niet 2021.
 
Van al die items heb je helemaal niets aan dat die mee opstarten en Java is sowieso een kwetsbaar iets, verwijderen is het beste en de rest allemaal uitvinken en rebooten, merk je dan wat ervan?
 
Java is eraf. Rest is uitgevinkt. Lijkt wel te werken ja :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan