• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgraden desktop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update:

Configuratie overzicht​


Intel® Core i5-12600, 3,3 GHz (4,8 GHz Turbo Boost) socket 1700 processor
€ 249,00

GIGABYTE Z690 UD DDR4 (rev. 1.0) , socket 1700 moederbord
€ 169,90

Corsair 16 GB DDR4-3600 Kit
€ 74,90

( Heb al een Samsung Evo 850 SSD - deze is enkel voor Windows )
Kingston A400, 240 GB SSD
€ 31,99

be quiet! Silent Wings 3 PWM 120 mm case fan
€ 22,99

Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850W voeding
€ 85,90

GIGABYTE GeForce RTX 3050 EAGLE 8G
€ 389,00


Totaal

€ 1.023,68


Advies graag :)
 
Ziet er een leuke configuratie uit, echter ik zou 1 ding aanpassen: de Kingston A400 zou ik vervangen door een Samsung 970 evo m.2 ssd en daar Windows op installeren. Die kan je mooi op moederbord zetten (er is trouwens nog plaats voor 2 extra m.2 SSD's) en is 3 tot 5 keer sneller dan de SATA SSD van Kingston. Is een twintig euro duurder dan de Kingston maar dat loont echt de moeite. Ook weeral wat minder kabeltjes in je case met die m.2 SSD.
Ik veronderstel dat je een case hebt want die zie ik er niet bij staan.
 
Bedankt, voor de tip! Jaa, ik behoud mijn Cooler Master case nog. Neem aan dat daar niet veel aan kan verouderen?
 
Hierbij een voorbeeld, zoals jij die opgaf, met de huidige prijzen bij bijvoorbeeld Alternate (BE). Prijzen zijn iets gestegen en totaal kom je nu op 1186,49 euro met aanpassing SSD naar Samsung 980 pro 250Gb M.2 en alles op voorraad. Ik weet niet van waar jij bent ergens BE of NL en plaats, misschien eens in de buurt gaan kijken bij een pc boer en vergelijken. Ga je die zelf in mekaar steken?
 

Bijlagen

  • Alternate.pdf
    214,3 KB · Weergaven: 5
Ik had het zelf ook van Alternate ja. Denk je dat een PC boer goedkoper uit kan vallen dan zo'n gigant?

Ja ben van plan deze zelf in elkaar te zetten.
 
Denk niet dat de plaatselijke pc winkel goedkoper gaat zijn maar ik wist niet van waar je bent en dat je via Alternate zou aankopen. Vergelijk ook eens met Megekko (meer dan 100 euro goedkoper voor hetzelfde, zie bijlage) of met Azerty. Als je van België bent (zoals ik) en je hebt een btw-nummer, gaat de btw er ook nog eens af.
 

Bijlagen

  • Megekko.pdf
    112,8 KB · Weergaven: 5
Jaa heb helaas geen BTW nummer meer. Onwijs bedankt voor je advies trouwens!
Ik ga nu even kijken hoe duur het bij Azerty is.

- Azerty : Totaal € 1.142,03
 
Laatst bewerkt:
Voor 100,- meer heb je een I7-12700F is dat het waard?
 
Dan heb je twee cores extra, toekomstgericht is dat altijd beter natuurlijk. Als je dat budget extra wil besteden, zou ik ook voor i7 gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan