• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgraden naar Windows 10 mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Mijn laptop heeft momenteel nog windows 8.1. En zou graag upgraden naar windows 10. Is het een aanrader dan om het te kopen of gewoon via de link te doen nu het nog kan?
 
waarom wil je er geld aan geven als je nu nog gratis kunt upgraden !
 
Ik zou het gewoon via de link doen, werkt goed en is nog gratis.
 
Ik heb gister mn laptop proberen te upgraden naar Windows 10 via die link, toen eenmaal alles gedownload was moest mn laptop opnieuw opstarten. Dus dat deed ik en daarna ging die Windows 10 instaleren. Intussen ben ik andere dingen gaan doen en heb ik af en toe een keer gekeken om te zien hoe ver die was. De laatste keer dat ik keek was hij rond de 45% de keer daarna dat ik keek was het een zwart scherm met de tekst: Windows naar oudere versie herstellen. (weet niet precies wat er stond maar iets als dat). Dus ik denk oh dat klopt niet helemaal. Dus toen dat klaar was startte mn laptop opnieuw op en had ik weer gewoon windows 8.1.. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
 
Was jou internet verbinding wel goed?
 
Was jou internet verbinding wel goed?

Nou, ik denk het wel. Ik deed de update via mn Mifi router. Is niet altijd even snel natuurlijk maar wel stabiel.

Ondertussen dat de laptop aan het updaten was was ik wel aan het Facetimen met mn vriendin in China. Misschien heeft dat voor wat internet drops gezorgd. Ik zal het vandaag als ik tijd heb nog eens proberen en dit keer ipv het via de wifi te doen met een kabel aan te sluiten aan mn mifi router. En niet te bellen in de tussentijd. Misschien dat dat helpt.
 
Zal het nogmaals proberen vanavond of morgen in de hoop dat het werkt. @Emi Ik zal dat eens doen, al denk ik dat mijn laptop wel aan de eisen voldoet.
 
niet elk systeem komt in aanmerking voor Windows 10....zo heb ik hier eens een systeem binnen gekregen waar dus de upgrade niet in aanmerking kwam omwille van de cpu ..... de eigenaar had er welliswaar zelf een Windows 10 opgezet maar het systeem was niet voor uit te branden en zat steeds vast ...heeft lang geduurd voor hij inzag dat er de Windows 8.1 terug op moest komen .
 
Zal het nogmaals proberen vanavond of morgen in de hoop dat het werkt. @Emi Ik zal dat eens doen, al denk ik dat mijn laptop wel aan de eisen voldoet.

Wat voor merk en type laptop gebruik jij?
 
Wat voor merk en type laptop gebruik jij?

Een Lenovo Y50 16GB Ram, I7 en Nvidia Geforce 960m

Tweakers (alleen dan met een 960m)

Type kan ik niet zo snel dr bij pakken aangezien ik niet thuis ben.
 
Dat is meer dan voldoende.
Ik heb zelf een i3 met minder specs en die werkt probleemloos.
 
@Tycho Je computer lijkt ruimschoots aan de voorwaarden voor Windows 10 te voldoen.
Je vroeg waarom de upgrade naar Windows 10 mislukte. Het is lastig om het antwoord op die vraag te geven. Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Een foutcode zou helpen bij het zoeken naar een oorzaak. Bijvoorbeeld: "Kan Windows 10 niet installeren.
Fout: C1900101-4000D Er is een probleem met Windows Update."
Soms staat er dan nog wat bij, zoals: "De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de MIGRATE_DATA-bewerking"

Ik heb intussen op een zestal pc's de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. Een keer verliep die wel heel problematisch. Dat was een upgrade van Windows 8.1 naar 10. Pas bij de zevende poging slaagde die upgrade.
Wat deed ik om die upgrade uiteindelijk te laten slagen?
1. Alle beveiligingssoftware verwijderen. Alleen uitzetten was niet voldoende. Ik verwijderde HitmanPro.Alert; mijn antivirus 360 Total Security; Malwarebytes; Secunia PSI.
Belangrijk: daarna de computer opnieuw opstarten!
2. Clean Boot uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135
Kies op die website je besturingssysteem en volg de aanwijzingen nauwgezet op.
Bij Opstarten in Taakbeheer heb ik alle niet-Microsoft items uitgeschakeld.
Daarna de computer weer opnieuw opstarten.

En toen lukte de upgrade wel. Nadat de upgrade voltooid was, schakelde ik via msconfig de eerder uitgeschakelde opstartitems weer in. PC dan weer opnieuw opstarten. Tevens virusscanner en eventueel extra beveiligingssoftware opnieuw installeren.
Ik geef je dit enkel ter informatie.

Tijdens de upgrade moet je laptop niet op de accu werken, maar via de adapter.
Doe geen andere dingen tijdens het upgraden, ook al zie je een melding in beeld dat je voorlopig gewoon door kunt werken op je computer.
 
@Tycho

Ik heb jou even een eigen topic gegeven.
 
@Tycho,

Heb je nog geprobeerd om te upgraden of ben je er nog niet aan toe gekomen?
 
Hoeveel vrije ruimte is nog voorhanden op de C-partitie, waarop ook Windows draait?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan