• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgraden PC (videokaart, CPU / GPU)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelBoz

Gevestigd lid
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
408
Waarderingsscore
5
Beste onuitputbare bronnen van kennis,

Ik heb mijn PC jaren geleden hier op advies laten samenstellen, en nu kom ik terug voor meer.

Ik speel spellen als Skyrim, CSGO, zo af en toe een leuke MMORPG. Het hoeft niet allemaal super ultra settings te zijn, maar ik wil wel graag comfortabel goede games spelen. Verder wordt de PC vooral gebruik voor internet, en af en toe lichte photoshop.

Ik heb laatst BL3 gekocht, alleen mijn pc kon dat niet aan (dat is een andere thread hier). Nu hoor ik graag advies van jullie over wat ik in mijn setup moet upgraden om nog een jaar of 5 mee te kunnen.

Problemen die ik had bij BL3 was de processor die 90%+ verbruik had, en de GPU zat ook flink hoog. Videokaart zal waarschijnlijk ook vervangen moeten worden, het is een AMD R9 290x.
Edit: Er staat idd geen budget bij, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik hiervoor moet rekenen, en of de oude hardware evt nog als 2ehands verkoop geschikt is.

Speccy link
diagnosepc.png
 
je ken de pc wel voor 150 2e hands ver kopen
het is een goede pc

als je een video kaart gaat ver vangen zou ik een Nvidea nemen en de ram Max er in doen weet niet wat hij aan kan aan ram I5 zijn meestal game processors
en ook groteren koeler op je prossecor doen en ook een koeler bij de hardeschijfen en verder koelers in u pc doen

ik heb er laatst een voor mijn broertje een game pc gemaakt
met 2x 2 trb ssd er in 32 gb ram I5
is erg snel kan alle nieuwste games aan
NVIDEA VIDEOKAART
mer 3 koelers er op
hardeschijf koeler en in de kast ook veel koelers en grote koeler op de processor die past maar net in de kast

ik heb er wel behoolijk veel verstand van

hoop dat u hier wat mee kan

hoor het wel van u
 
De hele pc hoeft niet weg, meeste werkt nog prima. Ik wil hem alleen upgraden, dus de videokaart etc vervangen.

Dus een nvidia video kaart, grotere RAM werkgeheugen, en meer koelers?

Als er andere mensen zijn met een ander advies hoor ik die ook nog heel graag
 
Allereerst het RAM-geheugen: er zit momenteel zeer trage modules in (1333 MHz), wil je sneller RAM-geheugen dan dien je die te vervangen, je kan 3000 MHz gaan op jouw MB. Als je RAM gaat bijsteken dan valt de snelheid automatisch terug op de traagste modules (1333 MHz dus).
Video zou ik ook kiezen voor een NVidia Geforce maar als je een betere wil dan je huidige ATI dan zal je wel wat centen moeten neertellen (GTX 1080 of RTX 2080).
Qua koeling zal je eerst een moeten kijken hoeveel plaats er nog is in je case, eventueel een eenvoudige waterkoeling op de CPU.
 
Tis MT/s en geen MHz.....zie m'n sig.
En geheugen snelheid maakt geen ... uit bij gamen.
Graka is achterhaald maar zou die game makkelijk moeten kunnen doen maar met een RTX2060 b.v. zal het fijner zijn, zo ook de CPU al zullen de huidige i9 met z'n 8 cores het een stuk makkelijker hebben.

Ligt aan de game en niet aan de hardware, er zijn ook klachten van mensen met high tech systemen.
Opzetje, met een K proc zonder graka, een Z chipstet en overclockbaar geheugen.
Goede luchtkoeler is en stiller dan een waterkoeling en werkt ook prima.
 
Tis MT/s en geen MHz.....zie m'n sig.
En geheugen snelheid maakt geen ... uit bij gamen.
Graka is achterhaald maar zou die game makkelijk moeten kunnen doen maar met een RTX2060 b.v. zal het fijner zijn, zo ook de CPU al zullen de huidige i9 met z'n 8 cores het een stuk makkelijker hebben.

Ligt aan de game en niet aan de hardware, er zijn ook klachten van mensen met high tech systemen.
Opzetje, met een K proc zonder graka, een Z chipstet en overclockbaar geheugen.
Goede luchtkoeler is en stiller dan een waterkoeling en werkt ook prima.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Zou ik er ook komen met alleen de videokaart, processor en wat extra koelers? Of krijg ik dan een bottleneck effect?

Ik denk namelijk dat bijv mijn moederbord nog goed is, en zoals je zelf aangaf is werkgeheugen niet relevant tijdens het gamen.
 
Tja, zit je met een zeker 6 jaar oud moederbord en een 2e handse socket 1150 i7 vragen ze ook best wel veel voor.

Schaf eerst een videokaart naar wens in en kijk of die game dan wel wil of speel die niet, lees alleen maar problemen met die game.
 
Tja, zit je met een zeker 6 jaar oud moederbord en een 2e handse socket 1150 i7 vragen ze ook best wel veel voor.

Schaf eerst een videokaart naar wens in en kijk of die game dan wel wil of speel die niet, lees alleen maar problemen met die game.
Na al het gedoe heb ik zojuist een refund aangevraagd voor dit spel. Wellicht wacht ik met upgraden van de pc aangezien voor de rest alles het doet. Thanks anyway.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan