• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

upgraden windows 8.1 naar windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre240771

Nieuw lid
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Kan ik zonder mijn bestanden te moeten invoeren ook windows 8.1 upgraden naar windows 10? Ik meende dat windows 10 gratis kon worden gedownload via een site van microsoft. Klop dit?

groeten,k

andre
 
het is nog steeds mogelijk om gratis te upgraden vermits men het Media Creation Tool gebruikt ...
je start deze op en je voert de upgrade uit ...je maakt je dus geen dvd aan of een usb stick ...heb het hier zojuist getest in VMWare op een verse Windows 7 home basic en deze werd dus geupgraded naar de Windows 10 home build 16299.125 men dient daarna gewoon via de updates verder te upgraden naar de laatste build en dit is dan build 16299.402
*het duurde hier 1 uur om dus eerst dus een virtuele schijf aan te maken en om deze te voorzien van de Windows 7 home basic >upgrade to Windows 10 home
 
Hier gisteren ook nog de gratis update gedaan. Zoals EMI als meldt, eerst via Media Creation Tool de windows 10 gedownload op een USB-stick (had ik al gedaan voor meerder gebruik) en dan vanuit windows de setup (update) gestart vanop deze stick. Installeren met behoud van apps en data. Afhankelijk van de HDD of SSD zal het 15 minuten tot 1,5 uur duren. Succes.
 
ik daareentegen heb de upgrade volbracht door gewoon het Media Creation Tool te starten zonder dus een dvd of een usb stick aan te maken ...onder tussen heeft deze dus de updates opgehaald en staat er de laatste build 16299.402 op
 
@Emi: ik copieer meestal de inhoud van de USB-stick naar een mapje op het bureaublad en start vandaar de setup, gaat inderdaad een pak sneller. Nadien mapje gewoon verwijderen en updates ophalen, zoals jij ook al vermeldde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan