• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB 3.0 poort valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietkeun

Nieuw lid
Lid geworden
2 jul 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Mijn nieuwe laptop ASUS zijn USB 3.0 valt uit na 3-5 minuten voor enkele seconden en maakt opnieuw contact.
Kan dit een software probleem zijn of gebruik ik de garantie voor herstel?
mvg. als nieuw lid.
 
Kijk eens naar de energieinstelling voor die poort, zet hem op altijd aan als dat nog niet zo is.
Kan via de geavanceerde energisinstellingen of apparaatbeheer.
 
Gebruik je de poort ook als USB 3 poort of steek je er een gewone USB 2 stekker in ?

In Apparaatbeheer kan je de tak 'USB Controllers' uitvouwen, en via een rechtsklik op elk Item naar de 'Eigenschappen' toe. Zoek daar naar tabs met 'Energiebeheer' of energie-instellingen.
Bij USB 2 heb je bij de hoofdhub's een tab 'Energiebeheer' waarbij je een vinkje kan weghalen bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.
Bij USB 3 kan je onder de tab 'Geavanceerd' van de Host controller de energie beheersfunctie uitschakelen.

Als je alles eens op die manier uitvinkt, dan kan je proberen of je het in die hoek moet zoeken, en misschien op zoek moet naar een ge-update driver.

Ah, Lange Pier was er al :cool:
 
De instelling voor selectieve USB onderbreking heb ik uitgeschakeld.
Nu afwachten.
Bedankt voor jullie info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan