• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies USB-apparaten doen het niet (meer).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Terwijl ik een backup wilde maken zag ik opeens dat mijn externe harddisk niet meer zichtbaar is.
Bij het in- en uitschakelen van de schijf worden wel de standaardgeluiden afgespeeld. Ook het pictogram "Hardware veilig verwijderen" staat niet meer in de taakbalk.
Het aansluiten van een usb-stick op een andere usb-poort geeft hetzelfde resultaat: wel standaardgeluiden, maar verder gebeurt er niets.

In Apparaatbeheer staan ook een aantal uitroeptekens:

apparaatbeheer-usb.jpg

Wat kan dit probleem veroorzaken en hoe is het op te lossen?
Ik zou toch graag de dagelijkse backup/image willen maken...
Besturingssysteem is overigens Windows 8.1
 
open eens in apparaatbeheer schijfstations ...worden deze daar dan ook weergegeven !
tevens dien je ook eens in schijfbeheer te kijken of ze niet off-line staan ...
*als laatste kun je het probleem verhelpen door de betreffende usb controllers te verwijderen in apparaatbeheer en je systeem daarna te herstarten ...deze worden daarna terug geinstalleerd .
 
Laat ik ditzelfde meegemaakt hebben.
Via USB3 wordt mijn externe 2TB niet meer herkend - maar via de USB-koppeling van de koeling wel weer!
Heel vreemd.
Ook Windows 8.1
 
Hoe heb je dat uiteindelijk opgelost, Abraham?

En hoe kom ik overigens in Schijfbeheer? Ik gebruik StartIsBack als startknopsimulator, dus alleen via de Windowstoets kom ik er niet in.
 
Of in Verkenner met rechts klikken op "Deze PC" of in het startmenu rechtsklikken "Deze PC" en dan kies je in het uitklapmenu voor "Beheren" en dan kom je vanzelf in "Computerbeheer".
in de linkerkolom daarvan vind jij van alles, ook Schijfbeheer en Apparaatbeheer, Logboeken, services.
 
Is ook geen externe schijf te vinden.

apparaatbeheer-usb3.jpg
 
Er wordt ondertussen al 40 minuten online gezocht naar drivers. Kan niet geannuleerd worden...

apparaatbeheer-usb4.jpg
 
Dat begrijp ik.
Mogelijk dat de laatste patsches voor Win 8.1 debet zijn, want ook ik heb het pas sinds een paar dagen.
Microsoft wordt sloppiër met de oudere Windows versies.
 
Hmmm... ook het dvd-rw station staat niet meer in Deze PC.
Moet ik me zorgen gaan maken?

apparaatbeheer-usb2.jpg

Wat kan ik doen om dit te (laten) repareren?
 
Laatst bewerkt:
Druk de Windows-toets en de X-toets tegelijk in.
In het opstartmenu kies je dan voor Opdrachtprompt (Administrator).

In het zwarte venster typ of plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.
 
Verwijder in Apparaatbeheer de USB-controllers via rechtsklik en "installatie ongedaan maken".

Daarna zal dient de computer opnieuw opgestart te worden en zullen de betreffende controllers weer geïnstalleerd worden.
 
dat advies werd al in bericht #2 vermeld maar blijkbaar werd dit niet opgevolgd .
 
dat advies werd al in bericht #2 vermeld maar blijkbaar werd dit niet opgevolgd .
Natuurlijk volg ik alle bevelen op... ;)
Maar op mijn tijd.

Ik houd de geachte hulpverleners op de hoogte!
 
start het zoeken eens naar update's ik krijg hier juist de onderdelen update binnen naar versie 1809 mogelijk dat deze al je huidige problemen oplost ...
Ashampoo_Snap_dinsdag 2 oktober 2018_23h52m42s_002_.png
 
Probleemhouder werkt met Win 8.1, dus upgraden naar Win 10 versie 1809 lijkt mij wel een héél grote stap.
 
tja dat wist ik dus niet ...had er blijkbaar niet meer aangedacht dit gelezen te hebben .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan