• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB connectors nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gewaardeerd
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
1.320
Waarderingsscore
6
Hoi,

Ik heb een HAF932 en de front USB's zijn beide kapot. Waar kan ik die 2 female connectors kopen zodat ik ze er in kan solderen? Of hebben ze misschien een specifiek type nummer?
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    557,3 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Er zaten usb stekkers in en toen is er iets op gevallen dus ze zijn kapoet.
Eentje gaf ook storing. Moederbord moest afsluiten zij hij. Die heb ik verder gesloopt om de kortsluiting op te heffen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    83 KB · Weergaven: 10
De kleinste soldeerbout in mijn toolkit is een 12 Volt uitvoering, kostte niet meer dan een paar Euro. Misschien een tip om op te zoeken.
 
Ik denk dat ik wel beschikking krijg over een soldeerstation waar je de tin ook mee op kan zuigen. Da's makkelijker als je veel pinnetjes tegelijk los moet maken. Dus 't zou moeten lukken.
 
OK, ik ging eigenlijk uit van de print die je toonde. Je moet dus nog dé-solderen.
Let wel dat dit soort dé-soldeerbouten nogal grof zijn. Soms (...) is het beter het onderdeel van de print af te knippen, en dan pinnetje voor pinnetje (gaatje voor gaatje) met mildere middelen op te schonen.
 
k denk dat ik wel beschikking krijg over een soldeerstation waar je de tin ook mee op kan zuigen.
Die zou ik wel eens willen zien, merk en type?

Een tin zuiger is een vacuüm pompje met een teflon punt, zit niet aan soldeerstation.
En je kunt de soldeereilandjes alleen per stuk desolderen.
 
Désoldeerstations kunnen, net als een soldeerbout, het contact verwarmen, maar er zit een afzuigkanaal in de punt met een krachtige pomp in het station. Het is een geheel onafhankelijk apparaat.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan