• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB niet meer te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Als ik mijn USB-stick insteek gaat het belletje maar er verschijnt geen window met de inhoud. Ook onder schijfbeheer is de stick niet te zien.

Onder apparaatbeheer staat een geel uitroepteken voor USB-apparaat voor massaopslag. Zodra ik de stick verwijder verdwijnt het USB-apparaat voor massaopslag weer. Onder Eigenschappen van USB-apparaat voor massaopslag staat onder Apparaatstatus de volgende tekst:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38) Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat.

Het USB-apparaat voor massaopslag uitschakelen en weer inschakelen of stuurprogramma's bijwerken heeft geen effect. Alle USB-hoofdhubs de-installeren en dan overnieuw opstarten heeft geen effect. USB-stick Uitwerpen na gebruik heeft geen effect.

Als ik de computer overnieuw opstart werkt het de eerste keer weer even wel, maar steek ik de USB-stick opnieuw in dan verschijnt weer geen inhoud.

Hetzelfde euvel doet zich voor bij mijn externe harddisk.

Ik heb de stick geprobeerd op een andere pc, dit heeft altijd gewerkt, maar nu ook daar hetzelfde probleem. Ik heb op beide pc's met een andere USB-stick geprobeerd, maar daarmee hetzelfde probleem.

5acf78707aa00-Apparaatbeheer_USB.jpg

5acf789134301-Eigenschappen_USB_App_voor_massaopslag.jpg
 
Dit zou voor code 38 moeten werken.

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet laden omdat een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma nog in het geheugen is geladen. (Code 38)

Oorzaak

Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat een vorige instantie nog steeds geladen is.

Aanbevolen resolutie

De computer opnieuw opstarten. Vanaf het begin, klikt u op Afsluitenen klik op opnieuw opstarten.

Hier kun je ook een probleem oplosser voor apparaten en hardware vinden, mocht bovenstaande niet werken. https://support.microsoft.com/nl-nl/help/310123/error-codes-in-device-manager-in-windows
 
Heb ik gedaan. Steeds na opnieuw opstarten doen alle USB-opslagapparaten het prima. Maar na 1x afkoppelen en weer aansluiten is het gedaan.
 
Kies je altijd wel voor uitwerpen, voordat je hem er uit haalt?
Heb je de probleem oplosser ook al gedaan?
 
Uitwerpen doe ik nooit. Maar het heeft nooit problemen opgeleverd.

Ik heb de probleemoplosser voor hardware en apparaten geprobeerd maar dan is de melding alleen 'USB-apparaat voor massaopslag werkt niet juist' (zie afbeelding):

5acf8d7f43833-Probleemoplosser_Hardware_en_apparaten.jpg
 
Merk en type moederbord/PC/notebook?

Bij een PC, de USB stekker op het mobo voor de desbetreffende aansluiting even reseaten indien die USB stick wel achterin wil werken.
 
Moederbord:

Manufacturer MSI
Model H81M-E34 (MS-7817) (SOCKET 0)

De USB-opslagapparaten werken op geen enkele USB-poort, ook niet achterin.

Nogmaals: Na opstarten werkt een USB-opslagmedium slechts eenmaal.
 
Sorry... moet ik het Setup bestand van de chipsetdriver dubbelklikken?

5acfa7cb3247c-chipset_driver_herinstalleren.jpg
 
Zojuist gedaan, maar geen verbetering.
 
Logboek Systeem, hierin staat dat de driver WudfRd niet kan worden geladen.

SM-Buscontroller, waar zie ik dat staan in apparaatbeheer?

BIOS
Brand American Megatrends Inc.
Version V17.5
Date 30-3-2015
 
in #5 zie ik in de afbeelding geel driehoekje met uitroepteken wat verwijst naar defect apparaat .
De rode rondjes met wit kruisje wijzen er al dat het apparaat defect is doordat het niet gedecteerd word . In dit geval defect USB apparaat .
 
Heb je dat probleem ook als je je usb op een andere poort aansluit?
 
SM-Buscontroller, waar zie ik dat staan in apparaatbeheer?

Het staat in je openingsbericht afgebeeld #1
Ook daar zie ik dat waarschuwingsdriehoekje met uitroepteken bij "USB-apparaat voor massaopslag" wat duid naar : Het apparaat is aan het begeven of het is al begeven .

Als ik mijn USB-stick insteek gaat het belletje maar er verschijnt geen window met de inhoud. Ook onder schijfbeheer is de stick niet te zien.

Dat geluidje betekent alleen maar dat er een apparaat word aangesloten op de USB poort .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik lees ook dit .
Uitwerpen doe ik nooit. Maar het heeft nooit problemen opgeleverd.

Op een dag zal dat wel eens problemen opleveren . Een USB stick of USB externe HD moet je altijd veilig uitwerpen om schade aan het apparaat te voorkomen !
 
Onzin, ik trek of koppel die dingen te pas en te onpas en nooit geen problemen ermee, als je een externe schijf eraan hebt en je trekt hem eruit kan er nog data uitwisseling zijn en dan kan het van belang zijn, anders maakt het geen hol uit.

Ik zie hier een driver probleem.
 
Bij een driver probleem valt er een geel rondje met uitroepteken te zien .
 
USB is (behalve de eerste keer na opstarten) niet bereikbaar op alle USB-poorten.

Moederbord is https://www.msi.com/Motherboard/H81M-E34.html

Het heeft MSI Click BIOS 4. Toch staat in het boot screen E7817IMS v.17.5, dat is waarschijnlijk AMIBIOS. Staat er ook bij: https://www.msi.com/Motherboard/support/H81M-E34.html onder BIOS. Het is gewoon een bios van american megatrends gemaakt voor de firma MSI.

Het heeft denkelijk geen zin om mijn BIOS opnieuw te flashen omdat de USB device compatibility al geregeld is in mijn BIOS versie 4 van 30-3-2015:

5ad0cd666f12b-H.4.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan