• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost USB of iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Onlangs kreeg ik een kleine USB-stekker waarop vermeld stond 2GB. Deze werkt normaal zoals elke andere USB.
MAAR: wat opviel was dat deze te voorschijn kwam toen ik via instellingen > bluetooth naar apparaten in de buurt zocht kwam deze te voorschijn kwam onder de naam nano. Zodra ik deze verwijder uit mijn laptop verdwijnt ook deze naam als bluetooth apparaat. Zelfs na formateren van deze USB verdwijnt dit verschijnsel niet. Dus geen probleem maar ben wel nieuwsgierig hoe dit mogelijk is?
 
Kan je misschien een merk en/of product nummer geven dat ergens op die stick vermeld staat?
 
Buiten de opdruk van 2GB staat nergens enige aanwijzing vermeld. De stick is rood van kleur. Op mijn laptop scherm staat links van de naam nano een plat rechthoekje met 2 puntjes erin.
 
Tja daar kunnen we denk ik niet zo veel mee.

Wellicht een foto? Het kan zijn dat het gewoon een bluetooth dongle is. Die dingen zien er vaak precies het zelfde uit als een USB-stick.
 
Nano is gewoon een benaming voor kleine USB sticks.
 
Opgelost.
Iedereen bedankt voor de informatie. Ik heb weer wat bijgeleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan