• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB stick aantal gb,s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wopev

Nieuw lid
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Ik heb een usb stick van 32 gb aangeschaft.
Ik wil daar 4 video's op zetten; in totaal een kleine 14 gb.
Nu kom ik er zojuist achter dat zo,n stick blijkbaar niet meer dan videobestanden van 4 gb aan kan.
Van de vier video's zijn er twee met minder gb's dan 4 en twee met meer.
De eerste twee zijn netjes op de stick opgeslagen en de andere twee dus niet.
Vraag: Als ik nu een stick van 64 gb aanschaf, kunnen de twee videobestanden van meer dan 4 gb daar dan wel op?.
Mocht dat niet kunnen, hoe kan ik het probleem dan wel oplossen?

Groetjes,

Mart
 
Dat heeft te maken met de bestandsindeling van het bestand. Fat32 kan max 4GB per bestand aan. Het bestandsformaat voor grotere bestanden is NTFS.
Uitleg ook in link.
 
Hopelijk hoeft het niet op een smart tv worden bekeken die alleen met de indeling fat32 overweg kan.
Dit ondervond ik laatst bij een vriendin.
Geld ook voor autoradio's met mp3 bestanden, alleen fat32 mogelijk.
 
Dit ondervond ik laatst bij een vriendin.
Dan kan aan het type of leeftijd TV liggen. De mijne is 7 jaar oud en ondersteund wel FAT32 en zelfs NTFS.

Dit is wat Samsung zelf zegt:
QLED and SUHD TVs support FAT, exFAT, and NTFS file systems.
Full HD TVs support NTFS (Read Only), FAT16 and FAT32.
Ik heb een Full HD maar voor zover mij bekend ondersteund die ook gewoon exFAT.

Er zijn andere merken en modellen die (nog) geen exFAT ondersteunen.

Inderdaad autoradio's veelal ook alleen FAT32.
 
Ik ben mogelijk een relatieve leek, anders zou ik als TS een dergelijke vraag niet stellen.

Enigste direct bruikbare antwoorden die voor een relatieve leek hout snijden zijn die van ShadyAngel en YdieresiS, ic:

@Wopev: kopieer hetgeen je NU op de USB stick hebt staan even naar een computer harddisk. Ga daarna naar de verkenner of Deze Computer en klik rechts op de USB stick. Kies voor formatteren en kies daarna voor NTFS of Exfat.

De ouderdom van je TV of (on)mogelijkheden van je TV laat ik buiten beschouwing want daar vraag je (nu nog) niet om.
 
Kies voor formatteren en kies daarna voor NTFS of Exfat

De ouderdom van je TV of (on)mogelijkheden van je TV laat ik buiten beschouwing want daar vraag je (nu nog) niet om.
En toch kan dit heel belangrijk zijn als de tv geen usb sticks kan lezen die in ntsf of exfat geformatteerd zijn. En hierdoor de usb-stick niet herkend.

En de bestanden die erop moeten groter zijn dan 4gb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan